سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری محله: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرستان ری از پایگاه مردمی و ظرفیت‌های مناسب در مدیریت شهری برخوردار است که ما از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات این شهر استفاده می‌کنیم.

مرتضی طلایی در ملاقات مردمی خود در دفتر نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیریت شهری در کلانشهر تهران باید به سمتی حرکت کند که ارتباط بین شهروندان و شهرداری دوسویه باشد و این امر نیازمند آن است که نگاه فرهنگی بر رویکرد مدیریت شهری داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارتباط یک سویه شهروندان با مدیریت شهری گفت: بسیاری از شهروندان به تکالیف خود آشنا نیستند، ما یک هدف داریم که با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ این تعامل را پویا و دوسویه کنیم. تا آنجا که شهروند خود را جزئی از پیکر مدیریت شهری و مسئول بداند.

طلایی با اشاره به ارتباط با نخبگان شهری در اداره امور شهری افزود: «هنگامی که از کلمه نخبگان استفاده می‌کنیم این برداشت و ذهنیت ایجاد می‌شود که فقط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این گروه وجود دارند در حالی که باید از یک کشاورز نخبه، معلم و شهروند نمونه یا گروه‌های مرجع که از پایگاه اجتماعی خوبی در نزد مردم برخوردار هستند، در حل مشکلات شهری استفاده کرد.

طلایی در پایان در مورد ضرورت افتتاح دفتر نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در شهرری گفت: شهرستان ری به دلیل بافت مذهبی و تاریخی قدیمی، ضرورت دارد که مدیران اجرایی نگاه ویژه‌ای بر آن داشته باشند. از سوی دیگر سرمایه‌های انسانی، ورزشی، علمی بسیار ارزشمندی دارد که باید به سرمایه‌های اجتماعی پویا و فعال تبدیل شوند.

کد خبر 23670

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز