یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهروندان یونانی در شهر آتن پایتخت این کشور بار دیگر با تجمع و راهپیمایی طی تظاهراتی به اعمال تبعیض نژادی، احزاب و گروه‌های طرفدار و انتشار دهنده ایده‌های نژادپرستانه اعتراض کردند.

تظاهرات یونانی ها علیه تبعیض نژادی

به گزارش ایرنا از آتن، شهروندان یونانی با تجمع در میدان آگیا پندلیئمونو در مرکز شهر آتن با سر دادن شعارهایی از دولتمردان این کشور خواستند که تحت هیچ شرایطی اجازه رشد فاشیسم، نازیسم و انجام اقدامات تبعیض نژادی را ندهند.

یونانی‌ها طی چند هفته اخیر با برپایی تظاهراتی در شهرهای مختلف از جمله شهر آتن علیه گروه‌های تندروی نئونازی، خواستار برخورد شدید دولت با اعضای این گروه‌ها شدند.

در همین حال کارلوس پاپولیاس رئیس جمهور یونان شب گذشته در یک مراسم رسمی در شهر تسالونیک در شمال این کشور، طی سخنانی با انتقاد شدید از عملکرد نیروهای نازی در یونان گفت: کشور ما یکی از قربانیان نیروهای وحشی نازی در خلال جنگ دوم جهانی بوده و ملت یونان نمی تواند و نباید جنایات نازی ها را فراموش کند.

رئیس جمهور یونان درادامه گفت: متاسفانه علائم و شعارهای نازی ها در این اواخر در کشوری که خود قربانی وحشیگریهای نازی ها و ایده نازیسم بوده توسط عده ای مطرح می شود.

وی در ادامه افزود: ما نباید تاریخ مبارزات مردم کشورمان در خلال جنگ دوم جهانی را فراموش کنیم و اجازه ظهور ایده نازیسم و تبعیض نژادی در کشوری که خود قربانی نازی ها در خلال این جنگ جهانی بوده را نخواهیم داد.

طی هفته های اخیر و پس از دستگیری رئیس و اعضای رده بالای حزب تندروی نئونازی خریسی اوگی (فجر طلایی) توسط نیروهای امنیتی یونان و تحویل آنان به مقامات قضایی، شهروندان یونانی چندین بار تظاهراتی را علیه این گروه تندرو برپا کرده و خواستار جلوگیری از تکرار اقدامات تبعیض نژادانه توسط حامیان این گروه شدند.

چندی پیش رئیس و تعداد زیادی از اعضای گروه تندروی نئونازی که 16 نماینده در پارلمان یونان دارند، به دستور دولت و توسط نیروهای امنیتی طی یک عملیات سریع و برق آسا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، دولت در نظر دارد، مجوز پارلمان این کشور را برای قطع کمکهای دولتی به حزب تندروی خریسی اوگی (فجر طلایی) بگیرد و نسبت به قطع این کمک ها اقدام کند.

کد خبر 236547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز