گروه حوادث: مرد جنایتکار که پس از گروگانگیری مرگبار به افغانستان گریخته بود، پس از بازگشت به ایران دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز ۲جنایت را فاش کرد.

متهم

24اسفند‌ماه سال گذشته مردی به کلانتری 172تهران رفت و خبر از زورگیری 2مرد خشن داد. وی در توضیح ماجرا گفت:از حدود یک سال پیش با مردی به نام قاسم که افغانی است در زمینه خرید و فروش ضایعات آهن ارتباط کاری دارم. 7اسفند‌ماه قاسم با من تماس گرفت و مدعی شد که مقداری ضایعات آهن دارد و به این بهانه از من خواست تا برای خرید ضایعات به منطقه خلازیر بروم.

وی ادامه داد: آن روز یکی از دوستان قاسم به نام سخی دنبالم آمد تا با هم برای خرید ضایعات برویم. وقتی سخی سوار ماشین پیکان وانت من شد، مرا راهنمایی کرد تا به سمت بهشت زهرا بروم و هنگامی که به منطقه‌ای متروکه رسیدیم ناگهان از زیر لباسش چاقویی بیرون آورد و با من درگیر شد. من نیز از ماشین پیاده شدم که در همان لحظه قاسم نیز رسید و با اسلحه کمری تهدیدم کرد که سکوت کنم. با دیدن اسلحه ترسیدم و تسلیم شدم. آنها مرا پشت وانت انداختند و در آنجا قاسم با چکش آهنی چند ضربه به سرم کوبید که بیهوش شدم. زمانی که به‌هوش آمدم خودم را در بیمارستان دیدم و متوجه شدم 2زورگیر افغانی ماشین مرا دزدیده‌اند. سرانجام بعد از چند روز بستری در بیمارستان و انجام اقدامات درمانی مرخص شدم و برای طرح شکایت نزد پلیس آمدم.

آدم ربایی مرگبار

بعد از این شکایت، تیمی از مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت وارد ماجرا شدند و تحقیقات خود را برای دستگیری 2زورگیر افغانی آغاز کردند. درحالی‌که بررسی‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت، یک پرونده گروگانگیری 40میلیونی پیش روی مأموران قرار گرفت که بررسی‌ها نشان می‌داد کسی جز قاسم طراح این سناریو نبوده است. شاکی پرونده تیرماه سال‌جاری نزد پلیس رفت و به مأموران گفت: برادرم برای انجام کاری از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت تا اینکه 4تیرماه دوست برادرم به نام قاسم با من تماس گرفت و مدعی شد که او و همدستانش برادرم را گروگان گرفته‌اند.

او برای آزادی برادرم هادی درخواست 40میلیون تومان پول کرد. مأموران که خود را در برابر 2متهم خشن(قاسم و سخی) می‌دیدند ردیابی‌های خود را در این زمینه آغاز کردند تا اینکه سرانجام 12تیرماه سال‌جاری موفق به دستگیری سخی شدند. وی در بازجویی‌ها به زورگیری و آدم ربایی اعتراف کرد و علاوه بر آن پرده از راز جنایتی خاموش برداشت. این مرد اقرار کرد که با همدستی قاسم گروگان خود را کشته‌ و جسد او را داخل چاهی در مجتمعی در حال ساخت واقع در شهرری انداخته‌اند. اعترافات این مرد در حالی بیان می شد که قاسم بعد از اطلاع از دستگیری همدستش، تهران را به منطقه نامشخصی در مناطق مرزی شرق کشور ترک کرده‌بود.

جنایت دوم

درحالی‌که اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه افغانی فراری ادامه داشت راز دومین جنایت از سوی این متهم نیز فاش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی 4بهمن‌ماه سال گذشته با انگیزه سرقت، مادر یکی از دوستانش که او هم افغانی بوده را در یک گاوداری به قتل رسانده است. در ادامه مشخص شد که مرد افغانی به کشور خود فرار کرده است تا اینکه بعد از مدتی مأموران متوجه شدند قاسم به تازگی به‌صورت غیرقانونی به ایران برگشته و در حال حاضردر شهرستان تیران اصفهان در یک کارخانه سنگ بری مشغول به‌کار شده است. 25مهرماه سال‌جاری وی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی به زورگیری، ‌سرقت خودرو، ‌آدم ربایی مرگبار و قتل مادر دوستش اعتراف کرد.

این مرد جنایتکار درخصوص قتل مادر دوستش گفت: از حدود یک سال پیش مبلغ 5میلیون تومان به پسرمقتول بدهکار بودم تا اینکه روز حادثه به خانه دوستم که اتاقی سرایداری در گاوداری بود رفتم و پول را به مادرش تحویل دادم. وقتی مطمئن شدم که کسی جز مادر دوستم در گاوداری نیست مجددا به آنجا رفتم. درحالی‌که صورتم را پوشانده بودم دست به قتل زن 60ساله زدم و بعد از سرقت 8میلیون تومان پول از داخل گاوداری متواری شدم و بعد از اینکه همه پول‌ها تمام شد با همدستی دوستم سخی دست به آدم ربایی و زورگیری زدیم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران ، با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد گفت: با توجه به‌احتمال افزایش جرائم از سوی این دو افغانی، دستور انتشار تصاویر آنها از سوی قاضی پرونده صادر شده و از شاکیان احتمالی و افرادی که اطلاعاتی درخصوص دیگر جرائم ارتکابی متهمان دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055510در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار دهند.

کد خبر 236373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز