بررسی‌های جدید در نیوزیلند نشان می‌دهد که این کشور با خشکسالی‌های وسیع در آینده مواجه می‌شود. بر همین اساس محققان نیوزیلندی در بررسی‌های خود نسبت به وقوع خشکسالی‌های متعدد در این کشور هشدار داده‌اند.

نیوزیلند


دانشمندان و محققان در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که خشکسالی‌های شدیدی که هر 20سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، تا سال 2100 هر 2تا 5سال یک‌بار نیوزیلند را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد تا جایی که حتی همسایگان این کشور نیز برای مقابله با تأثیرات تغییرات جوی نیاز به کمک‌های جدی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا در چین، جیم سالینجر از محققان دانشگاه اوکلند در ارتباط با نتایج جدید به‌دست آمده از آینده خشکسالی‌ها در نیوزیلند گفت: خشکسالی که نیوزیلند را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، موجب مشکلات عمده‌ای در بخش کشاورزی این کشور می‌شود و این وضعیت با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و زمستان‌ها شایع‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، تمام جزایر استوایی در اقیانوس آرام با موج گرمایی روبه‌رو هستند که به لحاظ شدت و تداوم زمانی بی‌سابقه است. در سال‌های اخیر امواج گرما تأثیرات شدیدی را بر جا گذاشته و به مرگ‌ومیر ناشی از گرما و آتش‌سوزی جنگل‌ها منجر شده‌ است.

کد خبر 236266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز