همشهری آنلاین: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند کشتی گازبر ایرانی توسط ناوگروه بیست و هفتم این نیرو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی با اشاره به این که این روزها حملات دزدان دریایی در خلیج عدن به کشتی های تجاری ایرانی رو به افزایش گذاشته شده است، گفت: صبح امروز دریادلان ناوگروه بیست و هفتم این نیرو موفق شدند پس از ساعتها درگیری با دزدان دریایی، کشتی گازبر ایرانی به نام بوتانون(BOOTANON) را از چنگ آنان نجات دهند.

وی افزود: کشتی گاز بر ایرانی بوتانون حامل گاز LPG در حال عبور از تنگه باب المندب بود که در ورودی این تنگه مورد هجوم هشت فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفت و با حضور به موقع و سریع ناو گروه بیست وهفتم نیروی دریایی با رعایت تمام شرایط ایمنی، با توجه به خطراتی که محموله را تهدید می کرد، کشتی ایرانی ازاین مهلکه جان سالم به در برد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان این که کشتی گازبر ایرانی بدون هیچ آسیبی مسیر حرکتی خود را تحت همراهی ناوگروه نیروی دریایی به سمت مقصد ادامه داد، تصریح کرد: این ناوگروه متشکل از ناو بالگردبر لارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان که به منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی و انجام گشت زنی در شمال اقیانوس هند از خلیج عدن تا دریای سرخ، به آب های آزاد اعزام شده است تا کنون پنج مرحله بادزدان دریایی درگیر شده و در تمامی موارد آنان را ناکام گذاشته است.

وی در پایان با تأکید بر تأثیرگذاری چشمگیر نیروی دریایی ارتش در سلامت تجارت و اقتصاد کشور تصریح کرد: این ناوگروه از بیست و هشتم مرداد ماه سال جاری به مأموریت اعزام شده و در طول انجام مأموریت توانسته است ضمن همراهی بیش از 20 کشتی تجاری و نفتکش، تعداد 62 یکان نظامی شناور و پروازی را رصد کند.

کد خبر 235698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز