یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدر اعظم آلمان مخالفت خود را با ساخت طولانی‌ترین خط آهن قطار سریع‌السیر ترانسراپید جهان برای ایران اعلام کرد.

روزنامه برلینر مورگن پست گزارش داد، یک شرکت مهندسی بایرنی در حال مطالعه بر روی احداث خط آهن 850 کیلومتری در ایران است که قصد اتصال تهران – مشهد را دارد.[سابقه خبر]

آنگلا مرکل در مخالفت با راه‌اندازی قطار سریع‌السیر برای ایران به مجله خبری اشپیگل گفت: من کمک آلمان برای راه‌اندازی قطار سریع‌السیر برای کشوری که رییس جمهورش همواره اعلام می‌کند خواهان نابودی اسراییل است، به طور کامل غیرقابل پذیرش می‌دانم.

پیش از این اعلام شده بود که ایران علاقه‌مند به احداث خط آهن سریع‌السیر است و مطالعات امکان‌سنجی آن را به شرکت مهندسی مونیخی شلگل (Schlegel) سپرده است.

دولت ایران 1.5 میلیارد دلار برای تامین مالی راه‌اندازی این طرح تخصیص داده است. قرار است این خط آهن تا 15 میلیون زایر را به شهر مقدس مشهد برساند.

قطارهای مغناطیسی یکی از محصولات هایتک (فن‌آوری پیشرفته) آلمان محسوب می‌شود که تاکنون به سختی توانسته است برای خود بازاریابی کند: تاکنون فقط در سراسر جهان خط آهنی کوتاه در شانگهای ساخته شده است که قطارهای سریع‌السیر ترانسراپید همه روزه در آن تردد می‌کنند.

کد خبر 23549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز