گروه شهری: محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در منطقه۵تهران طی حکمی پژمان پشمچی‌زاده را به سمت شهردار منطقه۵ برگزید.

قالیباف در مراسمی که به همین مناسبت برپا شده بود طی سخنانی گفت: در 4سال پیش رو و در دوره جدید مدیریت شهری نیازمند کیفیت‌گرایی، توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی و نگاه کردن به مسائل از منظر شهروندان و تحقق رشد در همه ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

وی در این راه دست نیاز به سمت همه نخبگان حوزه، دانشگاه، علما و صاحب‌نظران دراز کرد و از آنان خواست تا به مدیریت شهری کمک کنند تا در این مسیر با سعی و خطا پیش نرود. قالیباف همچنین با بیان اینکه در مسائل اجتماعی با تکیه بر خانواده باید حرکت کنیم، گفت: اگر موضوعات در خانواده حل نشود هرگز نمی‌توان موضوعات بزرگ‌تر در شهر و کشور را حل و فصل کرد. وی با بیان اینکه در همه ابعاد باید بر فرهنگ کار و تلاش و توانایی خودمان تکیه کرده و از فرهنگ جهادی تأسی بجوییم، گفت‌: اگر اینگونه حرکت کنیم در همه عرصه‌ها موفق هستیم اما اگر کار و فرهنگ جهادی را رها کرده و تنبلی و بی‌تحرکی پیشه کنیم یا در کار غش وارد کنیم، آینده خوبی پیش‌روی ما نیست.

شهردار تهران همچنین توفیق خدمت دوباره بعد از 8سال فعالیت در شهرداری تهران را نعمتی از جانب خدا دانست و افزود‌: اگر 4سال پیش روی ما بخواهد مانند 8سال قبل باشد با فرهنگ جهادی و سنت‌های دینی ما مغایرت دارد. وی افزود: البته معنایش این نیست که در گذشته به این مسائل توجه نکردیم به هر حال در 8سالی که گذشت شهرداری تهران کارهای بزرگی در بعد کالبدی و سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، اجتماعی و فرهنگی انجام داد.

به‌گفته قالیباف، در آغاز دوره کاری مدیریت شهری فعلی، شهروندان خواستار رسیدگی به آسفالت کوچه‌ها بودند اما امروز همه کوچه‌های ما ایده‌آل است و می‌گویم شرایط محیطی منطقه5 نسبت به گذشته قابل قیاس نیست، به‌عنوان نمونه امروز در منطقه‌ای با 29محله، 24سرای محله داریم. وی در ادامه به ساخت و توسعه مساجد در منطقه5 اشاره کرد و گفت: طی این چند سال بیش از 50مسجد در منطقه5 و بیش از 300 زمین برای احداث مساجد در تهران درنظر گرفته شده است که از این نظر کارنامه قابل‌قبولی داریم.
وی افزود: البته امروز به‌دلیل افزایش سالن‌های سینما در تهران اقتصاد سینما تغییر کرده و بیش از 5هزار صندلی استاندارد به صندلی‌های سینماهای تهران اضافه شده است و بیش از 70درصد اقتصاد سینما نیز در شهر تهران است.

کد خبر 235076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز