همشهری آنلاین: رییس ستاد اقامه نماز با تاکید چندباره بر این شعار خود که "مزه قرآن را نچشیدیم، نچشیدند و نه به نسل آینده چشاندیم"گفت: فعالان دینی به ویژه در عرصه فعالیت‌های قرآنی نباید منتظر کمک‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف باشند.

محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح قرآنی "واژه‌های آسمانی" که روز شنبه برگزار شد، با بیان این‌که «نمی‌توان تنها با یک بار اقدام نسبت به حفظ، قرائت و تلاوت قرآن کریم به معارف این کتاب الهی دست یافت» افزود: بنا به گفته علامه طباطبایی، باید هر دو سال یک تفسیر قرآن داشته باشیم.

وی ادامه داد: این گفته علامه طباطبایی به جهت لحاظ کردن مقتضیات زمانه و توجه علوم روز در قرآن بوده است.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: ائمه اطهار(ع) فرهنگ‌ساز بودند و فرهنگ غلط را نفی و مردم را به فرهنگ درست تشویق می‌کردند.

قرائتی اظهار کرد: اگر چند نفر درپی اقامه قرآن در جامعه ما باشند بسیاری از مسائل در این زمینه حل خواهد شد.

وی افزود: برخی با استناد به گفته مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم تلاش می‌کنند که به هر شکلی شده به حفظ قرآن بپردازند این در حالی است که گفته ایشان با توجه به این نکته است که فردی که می‌خواهد به حفظ قرآن بپردازد تحت فشار قرار نگیرد. در غیر این صورت براساس گفته خود قرآن باید تا آنجایی که برایمان "میسر" است و توانایی داریم در این زمینه عمل کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که «قرآنیان باید تلاش کنند که به تلاوت و بی‌غلط خواندن قرآن و نیز همراه با تجوید و تدبر خواندن آن اهتمام ورزند» افزود: برگزاری طرح "واژه‌های آسمانی" در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در تهران گام خوبی بود.

قرائتی اظهار کرد: کسانی که در راستای فعالیت‌های قرآنی و دینی عمل می‌کنند نباید منتظر و متوقف به کمک‌های سازمان‌ها و نهاد‌های گوناگون باشند.

همچنین رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با بیان این‌که «درپی توجه به مفاهیم و معانی قرآن هستیم» گفت: امیدواریم با کمک افرادی چون حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بتوانیم طرح "واژه‌های آسمانی" را در سطحی گسترده‌تر فراگیر کنیم.

امیر خوراکیان با اشاره به برخی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این شهر اظهار کرد: تعداد بسیاری از برنامه‌های این سازمان با محوریت قرآن است.

وی افزود: از آن جمله می‌توان به برنامه‌های برنامه گسترده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان "بر آستان جانان" که در ماه رمضان برگزار می‌شود اشاره کرد که اکثریت برنامه‌های آن را فعالیت‌های قرآنی تشکیل می‌دهد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: همچنین تلفن 144 "ندای قرآن" نیز از سوی این سازمان و به کمک حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی راه‌اندازی شده است که تاکنون بیش از 4 میلیون تماس با آن برقرار شده است و این سامانه تلفنی امکان ارائه تلاوت، ترجمه و تفسیر مختصر از قرآن کریم را به مخاطبان خود دارا است.

خوراکیان با بیان این‌که «پرداختن به مفاهیم و معانی قرآن از اهمیت بسیاری برخوردار است» خاطرنشان کرد: ما با این نگاه به سراغ طرح "واژه‌های آسمانی" رفته و از آن حمایت کردیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این طرح با کمک افرادی چون حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سطحی گسترده‌تر، فراگیر شود.

بنابراین گزارش، درادامه این مراسم با ارائه هدایایی از حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، طرح "واژه‌های آسمانی" طرحی قرآنی بود که با تمرکز بر آموزش ترجمه پرکاربردترین کلمات در قرآن کریم به اجرا درآمد و در آن بیش از 100 هزار نفر از شهروندان تهرانی شرکت کردند.

کد خبر 235031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز