گروه اقتصادی: رئیس بانک مرکزی کاهش تورم و نقدینگی را اولویت اصلی بانک مرکزی اعلام و تأکید کرد که سیاست‌های پولی و مالی انبساطی به رشد اقتصادی کمک نخواهد کرد.

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ گفت: هیأت دولت به‌منظور دادن استقلال بیشتر به بانک مرکزی، برای جدا کردن سیاست‌های پولی و مالی موافقت کرده است. این امر کنترل نقدینگی و پایین آوردن نرخ تورم را برای بانک مرکزی امکان‌پذیر می‌کند. او افزود: ریال بیش از نیمی از ارزش خود را در برابر دلار طی 12‌ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از دست داد اما پس از انتخابات، حدود 20درصد از ارزش ریال احیا شد و بازار ارزی خارجی نسبتا باثبات است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه سیاست‌های پولی دولت قبلی را تغییر خواهد داد، گفت: بانک مرکزی برای کاهش تأثیر سیاست پولی سختگیرانه‌تر، منابعی را برای فعالیت‌های تولیدی اختصاص خواهد داد و در تلاش برای بهبود محیط کسب و کار است. وی همچنین اظهار کرد: بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند اقتصاد ایران پس از رشد منفی 5.4 درصد در سال 91، رشد قابل توجه در سال 92 نخواهد داشت و برآورد می‌شود 3درصد در سال 93 رشد کند.

کد خبر 234916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز