گروه ادب و هنر: مأموریت هیأت مدیره فعلی خانه سینما برای ۳ماه دیگر تمدید شد.

هیات مدیره خانه سینما

 درحالی‌که قرار بود با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما انتخابات برای برگزیدن اعضای هیأت‌مدیره جدید نیز برگزار شود، درنهایت در مجمع عمومی تصمیم دیگری گرفته شد. البته این تصمیم از چند روز پیش گرفته شده بود؛ ضمن اینکه در تفاهمی که با کمیسیون فرهنگی مجلس صورت گرفت برخی از حساسیت‌های ایجاد شده درباره خانه سینما نیز مرتفع شد. امضای تفاهمنامه‌ای که حاصل جلسه محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، محمد حیدری نماینده سازمان سینمایی در خانه سینما و بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود یک گام به پیش برای جامعه اصناف سینمایی کشور محسوب می‌شود.از سوی دیگر ابقاشدن هیأت‌مدیره فعلی نیز با هدف ساماندهی به اساسنامه تازه خانه سینما و وضعیت آشفته اصناف صورت گرفته است.

فرهاد توحیدی رئیس و سخنگوی هیأت‌مدیره در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هیأت‌مدیره باید برپایی مجمع عمومی اصناف خانه سینما را پیگیری کند؛ اصنافی که در دوران مدیریت سابق سینما به‌شدت دچار شکاف و چندپارگی شده‌اند، به‌طوری‌که درمورد برخی از اصناف شاهد چند تشکل موازی هستیم. به این ترتیب یکی از مأموریت‌های مهم هیأت مدیره خانه سینما در 3 ماه آتی، ساماندهی به امور اصناف است.

توحیدی درخصوص خروجی مجمع عمومی خانه سینما تصریح کرد: هیأت‌مدیره ماموریت یافت در طول این 3 ماه نسبت به ثبت اساسنامه تصویبی اقدام کند و پس از طی مراحل قانونی ثبت و آگهی اساسنامه در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی این اساسنامه مبنای عمل هیأت مدیره و اصناف عضو خانه سینما قرار خواهد گرفت و 3 ماه بعد مجمع عمومی دیگری برگزار می‌شود که در آن مجمع عمومی برمبنای اساسنامه جدید انتخابات هیأت مدیره برگزار می‌شود.

به گفته سخنگوی خانه سینما اساسنامه‌ای که در مجمع عمومی به تصویب رسیده به وزارت ارشاد ارسال خواهد شد تا توسط مرجع ذیصلاح یعنی هیأت رسیدگی به نظارت بر مراکز فرهنگی و هنری مورد بررسی قرار گیرد و درصورت تصویب ابلاغ شود. اما تغییرات اساسنامه اینطور که منوچهر شاهسواری رئیس مجمع فوق‌العاده خانه سینما روایت کرد بر این اساس است: 2 عبارت به اساسنامه اضافه شده است؛ عبارت جمهوری اسلامی جایگزین ایران شد و علاوه بر قید قانون اساسی که قبلا هم وجود داشت التزام به ولایت فقیه هم در ادامه قانون اساسی اضافه شد. در مجمع عمومی خانه سینما همچنین 2 صنف کانون طراحان گرافیک و روابط عمومی و انجمن جلوه‌های ویژه به‌عنوان اعضای سی‌ام و سی‌ویکم به عضویت خانه سینما درآمدند.

کد خبر 234362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز