همشهری آنلاین: شهلا قاضی‌زاده ممقانی، نگارگر جوان ایرانی برگزیده رتبه سوم رشته تذهیب در مسابقات بین‌المللی نگارگری الجزایر شد.

مراسم اهدای جایزه

به گزارش فارس، ششمین دوره مسابقه بین‌المللی نگارگری الجزایر مهرماه سال جاری در دو رشته نگارگری و تذهیب در این کشور برگزار شد و شهلا قاضی‌زاده ممقانی نگارگر جوان ایرانی موفق به کسب جایزه سوم این مسابقه در رشته تذهیب شد.

در رشته نگارگری این مسابقه:

seemi mirza از پاکستان،

olim kamalov از تاجیکستان

khugjilbayar sodonom از مغولستان

‌ swami lal mahaveer از هند

به عنوان برگزیده اول تا چهارم اعلام شدند.

و در رشته تذهیب:

layali mansor از اردن

‌ salma anfif از الجزایر

shahla ghazizadeh از ایران

kamoliddin abdullaev از ازبکستان

رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

جوایز این نمایشگاه هم برای نفر اول 6 هزار، نفر دوم 4 هزار، نفر سوم 2 هزار و نفر چهارم هزار دلار آمریکاست که طی مراسمی به آن‌ها اهدا می‌شود.

هنرمندان ایرانی هر ساله سهم ویژه‌ای در میان برگزیدگان این مسابقه دارند و سال گذشته نیز سپیده حقی اسماعیلی در گرایش مینیاتور مقام سوم را کسب کرد و سوده سادات رضویه نیز در رشته تذهیب مقام اول را به دست آورد.

این نمایشگاه هرساله در مهرماه از سوی وزارت فرهنگ کشور الجزایر برگزار می‌شود و کشورهای اسلامی زیادی در آن شرکت می‌کنند که البته اصلی‌ترین نقش را در این نمایشگاه هنرمندان کشورهای اسلامی ایفاء می‌کنند.

نحوه شرکت در این مسابقه نیز به شیوه اینترنتی است و بعد از ثبت‌نام اینترنتی در اردیبهشت‌ماه از طریق سایت مسابقه،‌ در اواخر مردادماه هیئت داورانی متشکل از 5 هنرمند راه یافتگان به نمایشگاه را معرفی می‌کنند و سپس با ارسال دعوت‌نامه از هنرمندان منتخب دعوت به حضور می‌شود.

یکی از نکات این نمایشگاه این است که کلیه هزینه های اعزام هنرمندان از سوی وزارت فرهنگ الجزایر پرداخت می‌شود و مدعوین در طول برگزاری نمایشگاه، مهمانان ویژه وزارت متبوع در الجزایر هستند.

هنرمندان آثارشان را حضوری به محل نمایشگاه تحویل می‌دهند و مسئولان جشنواره، هزینه های مربوط به قاب کردن آثار را نیز پرداخت می‌کنند.

کد خبر 234189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز