گروه اقتصادی - علی ابراهیمی با جمع‌بندی پیشنهادهای کمیته‌های کارشناسی، فهرست جدید اولویت‌های ۱۰گانه کالاهای وارداتی حداکثر طی یک تا ۲هفته آینده نهایی و ابلاغ می‌شود.

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اولویت‌بندی جدید کالاهای وارداتی چندان متاثر از نرخ ارز نخواهد بود به خبرنگار ما گفت: براساس برنامه 100روزه وزارت صنعت، معدن و تجارت فراخوان عمومی برای بازنگری و رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تجاری، فهرست جدید اولویت‌بندی کالاهای وارداتی با نظر سنجی از دستگاه‌های مختلف و بر مبنای کار کارشناسی در حال بررسی است.

حمید صافدل با اشاره به اینکه معاونت کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت نیز طی فراخوان عمومی از همه اتاق‌های بازرگانی خواستار اعلام نظر در این زمینه شده است، افزود: با جمع‌بندی پیشنهادهای دریافت شده و طرح موضوع در کمیته‌های کارشناسی کمیسیون ماده یک، جمع‌بندی‌نهایی به وزرای اقتصادی عضو این کمیسیون ارائه و تغییر اولویت‌بندی کالاهای وارداتی حداکثر طی یک تا 2هفته آینده تأیید و نهایی می‌شود. گرچه تعداد گروه‌های کالایی تغییری نخواهد کرد و همچنان گروه‌های مختلف کالایی در 10 اولویت تقسیم‌بندی می‌شود.

 

کد خبر 233572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز