همشهری آنلاین: رزمایش بزرگ و مشترک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

پدافند هوایی

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش، این رزمایش ماه جاری در غرب کشور برگزار خواهد شد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش با توجه به این که وظیفه حفظ و حراست از آسمان میهن اسلامی را دارد، همانند سایر نیروهای مسلح و در راستای آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی از سوی دشمنان، این رزمایش را برگزار می‌کند.

نمایش اقتدار، توان و آمادگی کامل غیورمردان پدافند هوایی در دفاع از مرزهای هوایی کشور از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرد که رزمایش بزرگ و مشترک پدافند هوایی به همراه سایر نیروهای مسلح اواخر مهر ماه سال جاری در منطقه ای سردسیر و کوهستانی برگزار می شود.

امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی یادآور شد: قرارگاه پدافند هوایی به سبب نوع وظیفه ای که دارد علاوه بر برگزاری رزمایش‌های مستقل در تمامی رزمایش های نیروهای مسلح حضور دارد.

اسماعیلی ادامه داد: برگزاری رزمایش پدافند در منطقه ای سردسیر و کوهستانی بدین سبب است تا اهداف برگزار کنندگان این رزمایش‌ها از جهت آب و هوایی نیز تحقق پذیرد.

وی یادآور شد: برای رزمایش پدافند هوایی در ماه جاری تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی بسیج حضور دارند.

به گفته امیر سرتیپ اسماعیلی در این رزمایش حدود ۸ هزار نیروی عملیاتی به صورت مستقیم دخیل هستند و ۱۷ هزار نفر به عنوان پشتیبانی حضور خواهند داشت.

کد خبر 233170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز