چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جورج بوش رابرت زولیک معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا را به سمت رئیس جدید بانک جهانی انتخاب کرد.

به گزارش بی بی سی، رابرت زولیک جانشین پل ولفوویتزی خواهد شد که به دلیل سواستفاده از قوانین بانک جهانی و ارتقای غیر قانونی نامزدش به سمتی بالا تر از مقام خود استعفا داده است. ولفوویتز در پایان ماه ژوئن رسماً از سمت کنونی خود کنار خواهد رفت.

یکی از دستیاران رئیس جمهوری آمریکا نیز در مصاحبه با رویترز گفته است:جورج بوش رسما روز چهارشنبه 30 مه رابرت زولیک را به عنوان نامزد تصدی سمت ریاست بانک جهانی معرفی خواهد کرد.

یکی از اقتصاددانان ارشد بانک جهانی نیز در مصاحبه با بخش جهانی شبکه بی بی سی گفته است که زولیک برای تصدی سمت ریاست بانک جهانی  از تجربیات مناسبی برخوردار است.

بورگینیون درباره زولیک می‌افزاید:او نقشی کلیدی را در یکی از عمده ترین طرح‌های توسعه ایفا کرده است. او زمانی به نمایندگی از ایالات متحده آمریکا در اجلاس تجاری دوحه حضور یافته و مذاکراتی را نیز با نمایندگان سایر کشور‌های جهان در این اجلاس به انجام رسانده بود. بنابراین او به خوبی به مفاهیم  و موضوعات تجاری آشنایی دارد.

زولیک در مقام معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز به عنوان دستیار ارشد کاندولیزا رایس  از فوریه 2005 تا ژوئن سال 2006 انجام وظیفه کرد.

او پیشتر نیز نماینده تجاری آمریکا بوده و اکنون دارای سمت اجرایی در بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچه است.

کد خبر 23284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز