دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: دومین جشنواره روباتیک شکوفا طی مراسمی فعالیت خود را در فرهنگسرای ولا به‌طور رسمی آغاز کرد. این جشنواره توسط شهرداری تهران و با همکاری علمی دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار می‌شود.

روبات

به گزارش همشهری، دکتر مرتضی موسی‌خانی، دبیر علمی جشنواره روباتیک شکوفا گفت: حمایت شهرداری تهران از فعالیت‌های علمی قابل‌تقدیر است. همچنین تبدیل شهرداری به نهادی اجتماعی محصول این نگرش بوده که باعث رشد و تعالی شهر تهران شده است. دکتر موسی خانی افزود: صنعت روباتیک می‌تواند درآمدهای کلانی ایجاد کند، همچنین استفاده از هوش مصنوعی و روباتیک در حوزه صنایع دفاعی بسیار مرسوم است.

وی تصریح کرد: آینده جهان، آینده هوش مصنوعی است. دنیای ما دنیای هوش مصنوعی و روباتیک است و کاربرد علم روباتیک و هوش مصنوعی، در جای‌جای زندگی بشری از حوزه صنعت، پزشکی، صنایع خانگی و دفاعی تا همه صنایع در حال تقویت است و امیدوار هستیم که نگاه بلند شهردار تهران و مدیران شهرداری باعث رسیدن کشور به جایگاه واقعی خودش شود.

وی گفت: در مسابقات2002 ژاپن یک سالن بزرگی بود و از تمامی شهرها دانش‌آموزان ژاپنی را آورده بودند و با روبات آشنا می‌کردند. کیت می‌دادند روبات بسازند اما ما در نمایشگاه‌های صنعتی مان به بچه‌ها کاغذ می‌دهیم نقاشی بکشند. البته توجه به هنر خوب است اما به صنعت و علم هم باید توجه شود، لذا این اتفاق خوب در شهرداری تهران سبب شده در اکثر منازل، بچه‌ها صحبت از روبات کنند، کیت بگیرند، روبات بسازند در مسابقات روباتیک شرکت کنند که این واقعا تحسین‌برانگیز است. دکتر موسی‌خانی افزود: هدفی که ما داشتیم این بود که بیاییم علم را در ایران ترویج کنیم و کشور را به سمت استقلال ببریم.

دبیر جشنواره روباتیک اظهار کرد: کره و هند صنعت کامپیوتر را با ما شروع کردند. امروز هند بیش از 110میلیارد دلار نرم افزار صادر می‌کند. اگر ما روی شهر کامپیوتر، شهر‌ آی‌تی یا الکترونیک تمرکز کنیم، قطعا این شهر از بهترین پالایشگاه‌های ما ثروت بیشتری برای کشور تولید خواهد کرد این در حالی است که کشور ما سالی چند میلیارد دلار نرم‌افزار وارد می‌کند.

مهندس عظیم بابایی، شهردار منطقه20 نیز گفت: در نخستین جشنواره روباتیک در این منطقه 130تیم شرکت کردند و این نشان می‌دهد که مدیریت شهری فقط در حوزه سخت افزاری به جنوب شهر نگاه نمی‌کند. این شعار که ما باید فاصله شمال و جنوب را کم کنیم در حوزه نرم‌افزار هم شاهد این مهم هستیم که یکی از به‌روز‌ترین جشنواره‌ها در جنوبی‌ترین نقطه تهران برگزار شد و با استقبال آحاد مردم از تمامی مناطق همراه بود.

کد خبر 232218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز