چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از طرح این وزارتخانه برای ایجاد صندوق پس انداز مسکن در تمامی بانک‌ها خبر داد و اعلام کرد که انحصار بانک مسکن در زمینه تسهیلات مسکن شکسته خواهد شد تا سایر بانک‌ها نیز در فضای رقابتی به ارائه وام مسکن بپردازند.

این اظهارنظر موجب شد تا بانک مسکن برای حفظ جایگاه و انحصار خود به تکاپو بیفتد.روز گذشته مدیرعامل این بانک در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده است که شرایط جدیدی برای تسهیلات مسکن ارائه خواهد شد. قدرت‌الله شریفی گفت: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای است و وظیفه اصلی آن خانه‌دار کردن مردم است. این بانک مأموریت‌های جدید محول شده وزارت راه و شهرسازی را دنبال می‌کند. وی ادامه داد:

در این خصوص بانک مسکن اقداماتی را آغاز و برنامه‌ها و روش‌های جدیدی را طراحی کرده است که ضمن تأمین نقدینگی مورد نیاز آن از محل پس‌اندازهای مردمی و دارایی‌های در اختیار بانک، امکان رشد بدون ایجاد تورم را دنبال ‌کند.وی اضافه کرد: جهت تدوین برنامه‌ها و روش‌های جدید مذکور کمیته‌های کارشناسی ذی‌ربط در بانک تشکیل شده که پیشنهاد‌های جدید بانک را متناسب با حوزه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی تقدیم وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌کل بانک‌ مرکزی خواهد کرد. گفتنی است وزارت راه و شهرسازی به همراه بانک مرکزی در حال طراحی شیوه‌های جدید تأمین مالی و سازوکار اجرایی صندوق پس‌انداز مسکن است.

کد خبر 231610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز