دبیرکل شورای جهانی سفر و توریسم (WTTC) در نشست مجمع عمومی این شورا گفت که دردنیای امروز همکاری بخش خصوصی و دولتی درصنعت گردشگری بیش از گذشته اهمیت یافته است.

بخش خصوصی گردشگری و شکوفایی رشد اقتصادی


به گفته دیوید اسکاوسیل، امروز ضرورت همکاری قدرتمند میان 2 بخش خصوصی و دولتی در صنعت گردشگری برای تحقق تمام پتانسیل واقعی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، بیش از هر زمان دیگری است. اسکاوسیل در این نشست که با حضور نمایندگان تمامی کشورهای عضو سازمان توریسم جهانی و نمایندگان WTTC و اعضای فعال از بخش خصوصی در صنعت گردشگری برگزار شد، افزود: دولت‎ها باید با اعمال سیاست‌هایی که امکان رشد پایداررا دراین صنعت تأمین کند به یاری این بخش بشتابند واداره مراکزی چون هتل‎ها، فرودگاه‎ها، شرکت‎های هواپیمایی و خطوط کشتیرانی و مؤسسات تورگردانی را به بخش خصوصی بسپارند، تا تمام توان نهفته صنعت گردشگری درکشورها به فعلیت برسد.

به گفته دبیرکل شورای جهانی سفر و توریسم، آثار مستقیم و غیرمستقیم صنعت سفر و گردشگری و سهم کلی آن از سهم این صنعت در GDP درسطح جهانی طی سال 2012که بیش از 6/6تریلیون دلار درآمد بود، روشن می‌شود. همچنین سهم این صنعت در تولید بیش از 260میلیون شغل و نیز بیش از 1/2 تریلیون درآمد در بخش صادرات جهانی اهمیت این بخش را در اقتصادجهان بیش از پیش روشن می‎کند.

کد خبر 231459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز