گروه اجتماعی: بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی کشور در بیشتر استان‌ها تهیه شده‌است.

معاون اجتماعی و شوراهای وزیر کشور گفت: در جریان تکمیل بانک اطلاعات آسیب‌ها، امکانات و سرمایه‌های اجتماعی هر استان شناسایی و طبقه‌بندی می‌شود و امیدواریم کار شناسایی در استان‌های دیگر تا چند ماه آینده پایان یابد.

ایوبی با بیان این که بسیاری از کارشناسان، محققان و بخش‌های خاص امکان دسترسی به بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی را خواهند داشت، افزود: متاسفانه امکان دسترسی این اطلاعات برای رسانه‌ها وجود ندارد؛ چراکه ارائه برخی از این اطلاعات به رسانه‌ها زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌کند.

وی معتقد است، اصولاً ارائه برخی از آمارهای مربوط به آسیب‌های پنهان اجتماعی در همه کشورها در دسترس رسانه‌ها و اذهان عمومی قرار نمی‌گیرد و این سیاست در همه دنیا متداول است.

ایوبی با بیان این که دبیرخانه شورای اجتماعی کشورکه  مشتمل بر5 زیرمجموعه است در چند ماه گذشته به شکل فعال عمل کرده است، افزود: هرچند که دبیرخانه شورای اجتماعی کشور پیش از این نیز فعال بوده، اما از نظر ما موضوعات قابل طرح در شورای اجتماعی کشور بسیار گسترده و با اهمیت هستند و این شورا باید بسیار فعال‌تر از آنچه پیش از این بود، عمل کند.

معاون اجتماعی و شوراهای وزیر کشور ادامه داد: کمیته‌هایی نظیر کمیته ادب فارسی، فرهنگی، هنری و ... را پیش‌بینی کرده‌ایم که در آن حتی به موضوعاتی کوچک نظیر SMSهای فارسی که به انگلیسی نوشته می‌شوند نیز پرداخته می‌شود.

کد خبر 23037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز