همشهری آنلاین: "انگلیس اکنون به پایتخت اعتیاد در اروپا تبدیل شده است." در یک گزارش جدید در انگلیس درباره تبدیل شدن این کشور به کانون عمده تجارت اینترنتی مواد مخدر هشدار داده شده است.

uk

به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت اندیشکده موسوم به مرکز عدالت اجتماعی که لین دونکن اسمیت وزیر کار و مستمری انگلیس موسس آن است، در گزارشی درباره اعتیاد به الکل و مواد مخدر هشدار داد: انگلیس اکنون به پایتخت اعتیاد در اروپا تبدیل شده است.

طبق این گزارش، مصرف الکل و مواد مخدر در انگلیس سالانه سی و شش میلیارد پوند برای این کشور هزینه دارد و مصرف مشروبات الکلی و مشکلات ناشی از مواد مخدری که هم اکنون به لحاظ فنی قانونی محسوب و در اینترنت خرید و فروش می‌شوند، به یک معضل مزمن تبدیل شده است.

کریستین گوی مدیر مرکز عدالت اجتماعی هشدار داد، گرچه مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر لطمه‌ای مخرب به اقتصاد وارد می‌سازد، پیامدهای انسانی آن از قبیل گسترش فقر و محرومیت، فروپاشی خانواده‌ها و بی توجهی به کودکان، بی‌خانمانی، جنایت، بدهی و بیکاری دراز مدت بسیار غم انگیزتر است.

در انگلیس در سالهای2011 تا 2012 حدود شش هزار و پانصد نفر به علت مصرف مواد مخدر تحت درمان قرار گرفتند که نشان دهنده افزایش سی و نه درصدی از سال دو هزار و پنج است. ارقام رسمی همچنین حاکی از روند صعودی مرگ و میر ناشی از مصرف مخدر قانونی در انگلیس است.

طبق این گزارش، انگلیس همچنین بالاترین میزان اعتیاد به مواد مخدری از قبیل هروئین و نیز بالاترین میزان مصرف مادام العمر آمفتامین‌ها، کوکائین و اکستازی را در اروپا دارد.

این گزارش همچنین فاش ساخت، میزان پذیرش در بیمارستان‌ها به علت عوارض مرتبط با مصرف الکل در انگلیس طی یک دهه دو برابر شده است و انگلیس با همه گیری عوارض مرتبط با الکل مواجه است.

میزان اعتیاد به الکل در میان مردان انگلیسی در رتبه دوم در غرب اروپا قرار دارد و میزان اعتیاد زنان به الکل در انگلیس بالاتر از هر کشور دیگر اروپایی است.

کد خبر 229514
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز