مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی نیسان موتورز برای ساخت اتومبیل‌های بدون راننده و عرضه آن تا سال ۲۰۲۰ به بازار اعلام آمادگی دارد

خودروی بدون راننده شرکت نیسان

به گزارش مهر، شرکت اتومبیل سازی نیسان به عنوان دومین تولید کننده بزرگ اتومبیل در ژاپن اعلام کرد که قصد دارد چندین خودرو را که از نظر تجاری زمینه مناسب برای رشد و پیشرفت دارند، با قابلیت عملکرد بدون راننده وارد بازار کند.

این شرکت طی یک نشست رسانه‌ای در کالیفرنیا اعلام کرد این اتومبیل‌ها با قیمت‌های واقع‌گرایانه به مشتریان فروخته می‌شود. نیسان گفت همچنین قصد دارد اتومبیل‌های بدون راننده را در مدل‌های مختلف طی دو نسل خودرو حدود 10 تا 12 سال پس از سال 2020 ارائه کند.

این شرکت اعلام کرده است تحقیق و ساخت خودروهای بدون راننده طی سال‌ها در دانشگاه‌های برجسته‌ای چون موسسه فناوری ماساچوست، استنفورد، آکسفورد، کارنیج ملون و دانشگاه توکیو در جریان بوده است.

شرکت گوگل نیز از سال 2010 یک برنامه تولید اتومبیل بدون راننده آغاز کرده و این برنامه را طی چندین نسخه مختلف بر روی اتومبیل‌های متعدد از جمله اتومبیل پریوس تویوتا آزمایش کرده است.

اتومبیل بدون راننده یا اتومبیل رباتیک نوعی وسیله نقلیه خودکار است که می‌تواند با قابلیت‌های یک خودروی سنتی، به حمل و نقل انسان کمک کند. این اتومبیل مانند برخی از وسایل نقلیه خودکار می‌تواند با احساس‌ کردن محیط اطراف اقدام به موقعیت یابی و حرکت کند.

کد خبر 229352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز