ریزگردها همچنان یکی از موضوعات مطرح در محافل زیست‌محیطی است ولی هنوز چگونگی مقابله با این معضل با اما و اگرهای متعددی مواجه است.

مهار ریزگردها

 در این میان، از مهار کانون‌های ریزگرد در عراق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای مهار ریز گرد نام برده می‌شود؛ راهکاری که عملی شدن آن درگروی مشارکت جدی کشور عراق وسازمان‌های بین‌المللی است. در تازه‌ترین اظهارات برای مقابله با ریزگردها عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه یکی از علل توسعه نیافتگی استان‌هایی مثل خوزستان وجود مدیران ناتوان و ضعیف است، گفت: امیدواریم دولت جدید در این خصوص هوشمندی بیشتری داشته باشد.

اسماعیل جلیلی افزود: برای مهار پدیده مخرب ریزگردها که مشکلات بسیار زیادی را برای مردم استان‌های غربی و جنوبی کشورمان ایجاد کرده بودجه‌ای اختصاص نیافته است. به‌نظر می‌رسد تخصیص بودجه ملی به این منظور باید در اولویت اقدامات دولت جدید قرار گیرد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه رویکرد دولت دهم در مورد ریزگردها مناسب نبود و کارایی نداشت، تأکید کرد: چرا برای مبارزه با پدیده‌ای به این بزرگی بودجه‌ای درنظر گرفته نشد درصورتی که برای حل مشکلات پدیده‌های محیط‌زیستی باید منابع سازمان حفاظت محیط‌زیست مورد استفاده قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: مدیران ناکارآمد و بی‌مسئولیت موجب عقب ماندن کشور از چرخ توسعه شدند.

کد خبر 228246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز