همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: بدون شک خرمشهر، همواره در تاریخ ملت ایران زنده خواهد ماند چرا که وعده الهی به رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در خرمشهر تحقق پیدا کرد.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف روز پنج شنبه در دومین گردهمایی ایثارگران و بسیجیان شهرداری تهران که با حضور صدها تن از اعضای بسیج مجموعه شهرداری تهران و خانواده های آنان و همچنین تعدادی از شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمانهای شهرداری در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: سلام ما بر شهدایی که عارفانه زیستند، خالصانه در میدان جنگ جنگیدند و عاشقانه به معبود رسیدند که بدون شک کسانی که این گونه زندگی خود را سپری کردند و این گونه رجعت کردند برای همیشه در تارک این زمین و زمانه جاودان خواهند بود.

وی با بیان اینکه مردمانی که در دوران دفاع مقدس و در آن فضای معنوی جنگیدند، توانستند منطبق بر سنت های الهی گام بردارند، افزود: معتقدم این رزمندگانی که منطبق بر سنت های الهی گام برداشتند، با عقلانیت، برنامه ریزی، اعتدال و کارآمدی و آمیختن این خصائل با ویژگی های دیگری همچون اخلاص، محبت، گذشت، ایثار و یکرنگی در جبهه های حق علیه باطل جنگیدند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس با مقاومت خود در برابر دشمن شهادت را بر هرچیز دیگری ترجیح دادند، تصریح کرد: این گونه است که وعده الهی تحقق پذیر می شود.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه این روز که روز فتح خرمشهر است را به رزمندگان تبریک بگویم، باید این روز را به دلیل اینکه روز تحقق وعده الهی بوده است تبریک بگویم، تصریح کرد: بدون شک خرمشهر، همواره در تاریخ ملت ایران زنده خواهد ماند چرا که وعده الهی به رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در خرمشهر تحقق پیدا کرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه بدون شک همه ما مدیون امام و شهدا هستیم تصریح کرد: اگر امروز همه ما معتقدیم که شهدا چراغ هدایت همه ما هستند پس باید در دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی با این هدایت و نشانه ها حرکت کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه همه ما باید به یاد داشته باشیم که وعده الهی تخلف ناپذیر است و این وعده الهی تنها در عرصه جنگ و جهاد نبوده بلکه در زندگی شخصی من و شما نیز به چشم می خورد، تصریح کرد: این وضعیت در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز جاری است و اگر ما عواملی که منطبق بر سنت های الهی هستند را، شناسایی و در عرصه زندگی اجتماعی به کار ببندیم بدون شک شاهد تحقق وعده الهی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز در برخی زمینه ها، خیر و برکت و نصرت و پیروزی نمی بینیم، شاید مهمترین دلیل آن این باشد که واژگان پرمعنایی همچون اخلاص، گذشت، ایثار، مقاومت، تلاش، عقلانیت و برنامه ریزی را فراموش کرده ایم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم فضا و محیط اجتماعی خود را به گونه ای بسازیم که در آن فضا بتوانیم حداکثر استفاده را در ابعاد مادی و معنوی ببریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه نظام تثبیت شده جمهوری اسلامی ایران که دوست و دشمن، آن را پذیرفته اند امروز با چالش های جدی مواجه است، اظهار داشت: برای گذر از این چالش ها و خطرات باید همانگونه که رزمندگان ما در طول دوران 8 سال دفاع مقدس عمل کرده اند رفتار کنیم و در راستای باورهای دینی و اعتقادی خود گام برداریم چرا که تنها در این صورت است که در ابعاد حقیقی و حقوقی و مادی و معنوی شاهد تحقق وعده نصرت الهی خواهیم بود.

کد خبر 22822

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز