مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروژه مارس‌وان اعلام کرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتیاق خود را برای سفر بی‌بازگشت به سیاره مریخ اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش CNN، بیش از 100 هزار نفر از ساکنان زمین دوست دارند داوطلبانه زیستگاه خود را به سیاره‌ای دیگر انتقال داده و دیگر هرگز به زمین باز نگردند. این افراد از طریق وب‌سایت مارس‌وان برای سفری یک‌طرفه به سوی مریخ ثبت نام کرده‌اند به این امید که بتوانند بقیه عمر خود را در سرزمینی ناشناخته سپری کنند.

پروژه مارس‌وان قصددارد تا سال 2022 انسان‌ها را برروی مریخ مستقر سازد که البته با انتقادات زیادی درباره امنیت افراد و هزینه‌های پروژه مواجه است،‌با این‌همه این انتقادات نتوانسته مانع از ثبت‌نام افراد در ایم پروژه شود و تا‌کنون از میان بیش از 100 هزار نفر، بیش از 30 هزار داوطلب از آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.

این درحالی‌است که تعداد بسیار زیادی از افراد نیز درحال تکمیل کردن مدارک مورد نیاز یا پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام هستند و به زودی به جمعیت مریخی‌ها افزوده خواهند شد. هرفردی که 18 سال به بالا باشد می‌تواند در این پروژه ثبت‌نام کند و هزینه ثبت نام در آن نیز متناسب با کشور متفاوت است. درواقع این هزینه براساس سرانه تولید ناخالص داخلی کشورها تعیین شده‌است.

هزینه اولین سفر این پروژه که قرار است به واسطه پخش مستقیم آن از رسانه‌ها تامین شود،‌درحدود 6 میلیارد دلار برآورد شده‌است. مارس‌وان قرار است امسال از میان تمامی افرادی که داوطلب شده‌اند، گروهی 40 نفره را انتخاب کرده و در نهایت دو مرد و دو زن را برای سفر به مریخ در سپتامبر سال 2022 انتخاب کند. پس از آن به فاصله دو سال گروه‌های بعدی به مریخ سفر خواهند کرد.

این افراد برای هشت سال تحت آموزش‌های شدید قرار خواهند گرفت. در هر سفر به مریخ بیش از پنج‌هزار و 511 پاوند تجهیزات به مریخ ارسال خواهد شد که پس از پایان هشتمین ماموریت، به طور کلی 44 هزار پاوند تجهیزات برروی مریخ مستقر خواهد بود. آب و اکسیژن زیادی به مریخ ارسال نخواهد شد زیرا قرار است فضانوردان در سیاره اقدام به تولید آن کنند.

بزرگترین خطر این سفر تشعشعات سرطان‌زای خورشیدی و کیهانی است که هنوز هیچ راه‌حلی برای کساتن شدت آن در مریخ ارائه نشده‌است. با این‌همه مقامات این پروژه معتقدند سفر به مریخ به خودی خود به اندازه‌ای خطرناک است که خطر تشعشعات را به نگرانی جنبی تبدیل کند.

کد خبر 226537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز