رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف ۹۳۸۵ خودرو با بیش از یک میلیون تومان خلافی در پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات مامورانش در حوزه راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: بحث ترافیک تهران یک موضوع ملی است چرا که تعداد خودرو در تهران بیش از هر استان یا شهر دیگر است. وی با بیان اینکه ۴میلیون خودرو و ۳میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد، افزود: علاوه بر این وجود شخصیت‌های مهم و مقامات کشور در پایتخت و همچنین ثبت بالغ بر ۶میلیون سفر برون شهری و همچنین ۲۲میلیون سفر داخلی در پایتخت رکوردی بی‌نظیر است.

رئیس پلیس راهور پایتخت ضمن تشریح اقدامات مامورانش در‌ ماه مبارک رمضان گفت که در ‌ماه مبارک رمضان طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران از توقیف به برخورد ارشادی تغییر یافته است و این مسئله تغییر رویکرد سبب شد که متخلفان رانندگی به شرکت در کلاس‌های آموزشی ارجاع شوند.

رحیمی با بیان اینکه در این مدت به ۴۰هزار و ۹۰۲موتورسوار متخلف فرم ارشادی داده شد، گفت: به‌جای توقیف موتورسیکلت‌های متخلف، این فرم‌های ارشادی به آنان تعلق‌گرفته و آنان موظف به شرکت در کلاس‌های یک‌ساعته آموزشی می‌شدند که از این میان ۳۲هزار و ۳۵۷موتورسوار در کلاس ها شرکت کردند. وی با بیان اینکه به‌دلیل تغییر رویکرد در برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف شاهد کاهش ۹۷درصدی توقیف موتورسیکلت در‌ماه مبارک رمضان بوده‌ایم، گفت: تجربه نشان داد که با توقف برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در ‌ماه مبارک رمضان، آمار تصادفات افزایش می‌یافت اما در این‌ماه با توجه به تغییر رویکرد و همچنین تدابیر اتخاذ شده این آمار رشد پیدا نکرد.

افزایش توقیف خودروهای دارای بدهی میلیونی

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه در این‌ماه شاهد کاهش ۵درصدی تصادفات بوده‌ایم، گفت: میانگین زمانی رسیدگی به تصادفات ۳۲ثانیه کاهش یافت. وی با بیان اینکه در این مدت شاهد کاهش ۸درصدی ترافیک بوده‌ایم، گفت: همچنین در این‌ماه مبارک شاهد کاهش ۷درصدی اعمال قانون بودیم و تلاش داشتیم به جای برخوردهای سلبی با رانندگان متخلف برخوردهای ارشادی را در دستورکار قرار دهیم.

وی با اشاره به رشد ۲۳درصدی توقیف خودروها با خلافی بیش از یک میلیون تومان گفت: برخی متخلفان، حرفه‌ای هستند و ما در این مدت خودروی پرایدی را متوقف کردیم که تا ۱۷میلیون خلافی داشته و خلاف‌کردن برای اینگونه رانندگان عادی شده و حتی جسورانه دست به تخلف می‌زنند. وی با بیان اینکه در ۳ماه اول سال‌جاری ۹۱۸۵خودروی بالای یک میلیون خلافی متوقف شده است، گفت: خودروی این رانندگان متخلف صرفا پس از پرداخت جرائم آزاد می‌شود. همچنین در این مدت شاهد کاهش ۲۴درصدی ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده زوج و فرد بوده‌ایم.

کد خبر 226138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز