سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا از برگزاری مراسم افطاری در هنگ‌های مرزی با حضور فرماندهان مرزبانی خبر داد.

مرزبانی

سرهنگ محمدرضا طاووسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش و جایگاه مرزبانان در حفظ امنیت کشور و ضرورت ارتقای روحیه کارکنان، اظهارکرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان با هدف افزایش حس نوع‌دوستی و تعامل میان مرزبانان و فرماندهان مرزبانی، ضیافت افطار در هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه فرمانده‌ها و مقامات ارشد مرزبانی ملزم به حضور در مراسم افطاری سربازان و مرزبانان در هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی هستند، اظهارکرد: طرح ضیافت آسمانی افطار در تمامی استان‌های مرزی با حضور حداکثری افراد به مرحله اجرا درآمد.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا، علاوه بر ۱۷ استان مرزی در سه مرکز آموزش مرزبانی نیز این طرح به اجرا درآمده که با استقبال از سوی سربازان و فرماندهان روبرو شد.

طاووسی با اشاره به ضرورت آماده‌باش کامل مرزبانان در تمامی ساعات شبانه‌روز، گفت: این مراسم ها در حالی برگزار می‌شد که همزمان با آن مرزبانان مشغول حراست از مرزهای کشور نیز بودند.

وی با اشاره به شرایط سخت روزه‌داری در حین صیانت از مرزهای کشور، افزود: در چند سفری که به مناطق مرزی داشتم، به عینه شاهد بودم که در برخی از نقاط به علت گرمای بیش از حد هوا، سنگ‌ها نیز حالت شکننده و تُرد پیدا کرده بودند و در این حالت مرزبانان با زبان روزه مشغول حفاظت از مرزها بودند.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا برگزاری محافل انس با قرآن در استان‌های مرزی و معرفی چهره‌های شاخص در رشته‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های مرزبانی در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه محافل انس با قرآن نیز با استقبال خوبی از سوی مرزبانان و حتی در برخی از نقاط با استقبال مرزنشینان روبرو شد و این استقبال در شب‌های قدر به اوج خود رسید.

طاووسی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین مراسم و ضیافت‌هایی، روحیه مرزبانان در دفاع و صیانت از مرزهای کشور که به حق کار سنگینی است، افزایش یابد.

کد خبر 226123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز