دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

رئیس بخش محیط‌زیست شاخه بین‌گروهی فرهنگستان علوم تأکید کرد: آب شرب شهر تهران به‌ویژه در مناطق جنوبی که آب چاه‌ها مستقیما وارد شبکه‌های آبرسانی می‌شود، باید به‌صورت مستمر پایش شود.

ضرورت پایش دائمی آب شرب پایتخت


جلال شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: چند سال گذشته تحقیقی درخصوص وضعیت آلودگی آب شرب شهر تهران با همکاری وزارت نیرو انجام شد که نشان می‌داد میزان مواد مضر مانند نیترات و TOC در آب تهران بیش از حد مجاز است که این مسئله حتی واکنش وزیر بهداشت وقت را هم برانگیخت اما مسئولان وزارت نیرو آن‌را قبول نکردند. وی با بیان اینکه میزان TOC آب باید در حد صفر باشد، افزود: در آن زمان میزان این ماده مضر در تعدادی از چاه‌های آب زیرزمینی شهر تهران بین 4 تا 12 میلی‌گرم اندازه‌گیری شد و پس از آن نیز در این زمینه بررسی‌ای انجام نشده است.

این استاد دانشگاه شریف ادامه داد: آن موقع شرکت آب و فاضلاب با این استدلال که آب چاه‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفته اصلا وارد شبکه آبرسانی شهر نمی‌شود، نتایج تحقیقات انجام شده را نادرست اعلام کرد.

شایگان تصریح کرد: پس از آن مطالعه تاکنون پژوهش یا گزارشی مبنی بر سنجش میزان آلودگی شهر تهران مشاهده نشده است؛ درصورتی که علاوه بر مسئله پایش می‌توانستیم تا‌کنون پروژه‌هایی در جهت کاهش یا حذف این مواد نیز به‌اجرا درآوریم.

کد خبر 225891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز