همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور موافقت کردند.

خانه ملت نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 6 مرداد)  با 147 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع با کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه های مراکز آموزش عالی کشور موافقت کردند.

در مقدمه این طرح که به امضای ۵۰ نفر از نمایندگان رسیده است، آمده است دستیابی به آرمانهای بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش مستمر در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور است. در این راستا دستیابی به علم از مهمترین زیرساختهای پیشرفت کشور و ابزاری جدی برای رقابت در عرصه‌های مختلف است.

طراحی‌ نظام سنجش و پذیرش دانشجو به‌منظور هماهنگی و انسجام‌بخشی و تقویت یکپارچگی در سیاستگذاری، نظارت و اعتبارسنجی در نظام آموزش‌عالی از جمله اقدامات ضروری در نقشه جامع علمی کشور برای توسعه علم و فناوری به‌شمار می‌رود. این نظام باتوجه به ارزش عدالت محوری باید فرصتهای عمومی را برای دستیابی به آموزش‌عالی فراهم سازد.

اتخاذ تدابیر لازم در جهت تسهیل و جامع‌نگری پذیرش دانشجو در دانشگاهها، باتوجه به اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با اهمیت بخشیدن به سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و اصلاح ساختار آزمون سراسری از جمله امتیازات این طرح می‌باشد که براساس آن به یک سنجش منطقی، علمی و عادلانه با ایجاد تنوع در نحوه پذیرش دانشجو برای متقاضیان ورود به دانشگاههای کشور است.

کد خبر 224906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز