گروه بورس: ارزش کل معاملات آتی سکه دربورس کالای ایران تا پایان تیر‌ماه امسال به مرز7هزارمیلیارد تومان رسید.

بورس

به گزارش همشهری، معاملات آتی سکه که اکنون به بخش مهمی از فعالیت بازار سرمایه ایران تبدیل شده و هر سال بخش زیادی ازمعاملات را به‌خود اختصاص می‌دهد، همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و توانسته بخش زیادی از سرمایه‌گذاران را به بازارسرمایه جذب کند.

پیش‌بینی می‌شد با صعود شاخص‌های بورس تهران از حجم سرمایه‌گذاری در این بازار کاسته شود و بخشی از سرمایه‌ها به سمت بورس هدایت شود، اما تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که ارزش معاملات آتی سکه در تیر‌ماه امسال هم36.5درصد رشد کرده است.

آمارها نشان می‌دهد حجم دادوستد معاملات آتی سکه در بورس کالادر4‌ماه نخست سال به مرز7میلیارد تومان رسیده است. سرمایه‌گذاران در خرداد و اردیبهشت‌ماه امسال به‌ترتیب 1528و 1934میلیارد تومان قرارداد آتی سکه خریداری کرده‌اند. به این ترتیب با احتساب معاملات فروردین‌ماه که 1374میلیارد تومان قرارداد‌های آتی سکه خرید وفروش شد، سرمایه‌گذاران از ابتدای سال تاکنون 6هزارو 924میلیارد تومان سکه معادل2.8میلیارد دلار(با احتساب ارز مبادله‌ای) دربورس کالا خریداری کرده‌اند.

ارزش کل معاملات بورس کالا در سال گذشته 67هزار و 700میلیارد تومان بود که از این میزان 36هزارو200میلیارد تومان به معاملات آتی سکه اختصاص داشت. این میزان نسبت به سال 90معادل 124درصد رشد داشت. ارزش کل معاملات آتی سکه در سال 90نیز 13هزارو100میلیارد تومان بود.

کد خبر 224824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز