همشهری آنلاین: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از ارتش مصر خواست محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده و رهبران بازداشتی اخوان المسلمین را آزاد کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، ادواردو دل بوی معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: بان کی مون درخواست کرده است که محمد مرسی و حامیان بلندپایه وی آزاد شوند یا پرونده های آنها به صوت شفاف و بدون تاخیر مورد بررسی قرار گیرد.

مرسی از سوم ژوییه (12تیر) که ارتش وی را برکنار کرد به همراه چند تن از رهبران اخوان المسلمین در بازداشت به سر می برد.

این سخنگو با توجه به افزایش مجدد تنش در مصر پیش از برگزاری تظاهرات طرفداران مرسی و ارتش در روز جمعه گفت: بان با دقت و نگرانی فزاینده تحولات مصر را دنبال می کند.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد یک بار دیگر از همه طرف ها می خواهد با حداکثر خویشتن داری اقدام کنند. وی از حقوق همه مصری ها برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار اطمینان از اجرای قانون و نظم به همراه تضمین امنیت و سلامت همه مردم مصر از سوی دولت موقت است.

دل بوی گفت: دبیرکل مجددا درخواست خود را برای گفتگوی ملی سودمند و روند فراگیر آشتی تکرار می کند. هدف باید طراحی مسیر مسالمت آمیز به سوی بازگشت دولت غیرنظامی، نظم قانون اساسی و حکومت مردمسالاری باشد.

دادستانی مصر حکم زندانی شدن محمدمرسی را صادر کرد

از سوی دیگر  شبکه تلویزیونی فرانس 24 درخبری فوری و زیرنویس نوشت دادستانی مصر به دلیل ارتباط محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر با گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) حکم به زندانی شدن وی داد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز درخبری فوری گزارش داد دادستانی مصر به منظور تحقیق درباره ارتباط مرسی با حماس دستور زندانی شدن وی را داد.

در پی تشدید ناآرامی و درگیری های هواداران و مخالفان محمد مرسی در مصر و پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش برای برون رفت از بحران، نظامیان این کشور در سوم ماه جولای (12 تیرماه) مرسی را برکنار و ?عدلی منصور? را به عنوان رییس جمهوری موقت کشور تعیین کردند.

مرسی از آن تاریخ تا امروز در مکانی نامعلوم در بازداشت به سر می برد.

کد خبر 224614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز