سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

شرکت سایپا پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29اسفند92را کاهش داد و از زیان 130ریالی هر سهم در بهار امسال خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت اطلاعات ناشران بورس - کدال - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خودرو‌سازی‌ سایپا به‌دلیل کامل نبودن اطلاعات لغو شده است، زیان تلفیقی کل گروه سایپا در سال گذشته 720میلیارد تومان بوده، زیان هرسهم این شرکت در سال مالی91 معادل 70تومان به ازای هرسهم برآورد شده است. در شرایطی که سایپا قبلا پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 92 را 101ریال اعلام کرده بود مطابق اطلاعات جدید آن‌را به 11ریال کاهش داده است. هیأت مدیره سایپا درباره دلایل تغییر پیش‌بینی سود سال92 گفته است:

کاهش سود شرکت به‌دلیل کاهش مقدار تولید و فروش، ناشی از شرایط عمومی حاکم بر اقتصاد کشور و به‌ویژه صنعت خودروست. طبق این اطلاعیه در محاسبه بهای تمام‌شده مواد و قطعات(اعم از 3ماهه و کل سال92) هم، درصدی به‌عنوان افزایش نرخ بابت اقلام خریداری شده از شرکت‌های تأمین‌کننده گروه لحاظ شده که درصورت تحقق افزایش نرخ فروش در نیمه دوم سال، قابل اعمال در قراردادهای مربوط خواهد بود؛

ضمنا در برآورد جدید مبلغ فروش، پیش‌بینی شده است از ابتدای مهرماه نرخ فروش محصولات 20درصد افزایش یابد. صنعت خودرو از سال گذشته تاکنون با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم کرده و ابهامات به‌وجود آمده درخصوص قیمت‌گذاری خودرو، افزایش نرخ ارز، بلاتکلیفی تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان و کاهش تولیدات شرکت در کنار اعمال تحریم‌های جدید موجب شد تا شرکت‌های خودروسازی حاضر در بورس تهران با زیان‌های هنگفتی مواجه شوند؛ به‌طوری‌که ایران‌خودرو و سایپا امسال سودی برای تقسیم در مجامع خود نداشته باشند.

کد خبر 224381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز