شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دادگاهی در ایالت میشیگان دستور داد شهر دیترویت اظهاریه ورشکستگی‌اش را پس بگیرد.

detroit

دادگاه معتقد است اظهاریه مبنی بر ورشکستگی شهر دیترویت منافع بازنشستگان را تامین نمی‌کندبنابراین شرایط رسیدگی به آن وجود ندارد.

بنا به گزارش فاکس،دیترویت به‌تازگی با بدهی بیش از ۱۸ میلیارد دلاراعلام  ورشکستگی کرد.

جمعیت شهر دیترویت آمریکا در اوج شکوفایی اقتصادی‌اش در دهه 50 میلادی به حدود دو میلیون نفر می‌رسید. امروز این رقم به ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافته‌است.

کاهش جمعیت و نیروی کار و در نتیجه کاهش مالیات و درآمد شهر، رونق اقتصادی روزهای طلایی را از دیترویت گرفته‌است.حدود ۷۰ هزارخانه و ملک نیز در گوشه و کنار شهر رها شده‌اند.

ال گرانت،دبیر انجمن پلیس و آتش‌نشانان بازنشسته دیترویت مسئولان را مسئول وضع موجود دیترویت می‌داند.

او می گوید:آنها وعده دادند و اکنون نباید بگویند که بی خیال. ... این درست نیست که ما تاوان بپردازیم. ما وظیفه خود را به‌درستی انجام داده ایم.

پذیرفته‌شدن درخواست ورشکستگی دیترویت از سوی دادگاه این امکام را به  کوین اور، مدیر بحران این شهر می‌داد تا با استفاده از دارایی‌های شهر پاسخگوی طلبکاران و بازنشستگان باشد. از سوی دیگر اور گفته‌است بازنشستگان تنها مشکل او نیستند.

کوین اور می گوید:فراموش نکنیم ۷۰۰هزار شهروند در این شهر هستند که در موقعیت‌های اضطراری تا رسیدن پلیس باید 55 دقیقه صبر کنند، نمی‌توان گفت امنیت و آرامش از آنان سلب شود، هیچ امیدی به آینده نداشته باشند و فقط قرض و بدهی بالا بیاورند. ما باید با معضل ورشکستگی به نوعی برخورد کنیم تا منافع همه تامین شود.

کد خبر 223877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز