همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بابیان اینکه پروژه های آتی برای شهر تهران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، گفت: از ظرفیت‌های بزرگراه‌های شهر تهران برای توسعه زیر ساخت‌ها و شبکه حمل و نقل استفاده خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری تا پایان این دوره، چه در حوزه کلان و چه در مناطق از ماموریت‌هایی است که در معاونت عمرانی پیگیری می‌شود. در کنار این، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران که بدنه طراحی و مغز متفکر حوزه عمرانی است نیز ماموریت طراحی و پیش بینی پروژه‌های آتی شهر تهران را انجام می دهد و هم اکنون ماموریت دارد در مورد وضعیت آینده فکری کرده و طراحی انجام دهد.

حسینی افزود: اصلاح رمپ و لوپ و راستگرد تقاطع بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه زین الدین یکی از این پروژه هاست که پروژه ای کوچک اما پربازده محسوب می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین به طراحی پروژه های آتی تهران در راستای ماموریت سازمان مشاور اشاره کرد و گفت: از ظرفیت زیرزمین و یا روی زمین دیگر بزرگراه های تهران برای توسعه شبکه دسترسی و زیرساخت ها نیز استفاده خواهد شدکه البته در این موضوع، اولویت توجه به حمل و نقل عمومی خواهد بود.

حسینی اظهار کرد: اینگونه نیست که برای استفاده از ظرفیت بزرگراه ها گزینه پل سازی ، تونل سازی یا تعریض در سطح انتخاب شده و گزینه پیش فرض وجود داشته باشد ، بلکه با توجه به وضع موجود ، گزینه ای که از نظر اقتصادی و مهندسی بهتر باشد به عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌شود.

کد خبر 222968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز