دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در آستانه‌ ماه مبارک رمضان تنها دو فیلم اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی فروش نسبی‌ در سینماهای تهران دارند و فروش سایر فیلم‌های در گلیشه مایوس‌کننده هستند.

سینما

ایسنا نوشت: براساس آمار رسمی فروش بنیاد سینمایی فارابی که تا 14 تیر ماه منتشر شده فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» به کارگردانی داریوش مهرجویی پس از 36 روز اکران به فروش 701 میلیون تومانی رسیده است.

نمایش این فیلم همچنان در بیش از 20 سینمای تهرانی ادامه دارد.

همچنین فیلم سینمایی «گذشته» اصغر فرهادی که از 17 روز قبل به روی پرده رفته بود و سینمای کمتری نسبت به «چه خوبه که برگشتی» در اختیار داشت فروش 650 میلیون تومانی را رد کرده و به نزدیکی این فیلم رسیده است و به نظر می‌رسد در روزهای آینده صدرنشین فروش سینماهای تهران شود.

اما دیگر فیلم‌های روی پرده آنچنان فروشی ندارند.

«خودزنی» به کارگردانی احمد کاوری که چند روز قبل سرگروه خود را از دست داد، پس از 24 روز اکران تنها 62 میلیون تومان فروش داشته است.

«زبان مادری» هم با کمتر از 6 میلیون تومان از تمامی سینماهای برداشته شد و تنها 14 روز روی پرده بود.

«یکی برای همه» دیگر فیلمی که 50 روز روی پرده بوده است این روزها به فروش 200 میلیون تومانی رسیده و اکرانش در چند سینمای محدود ادامه دارد.

«تلفن همراه رئیس جمهور» هم که انتظار می‌رفت فروش قابل توجهی داشته باشد پس از 50 روز تنها 410 میلیون تومان فروخت.

«بی‌تابی بیتا» دیگر فیلم روی پرده‌ی سینماهای تهران است که در 24 روز 131میلیون تومان فروخته، «گلوگاه» پس از 10 روز کمتر از 20 میلیون تومان فروخته و «یک مرد یک شهر» نیز در دو سه روز اول اکرانش به فروش 2.5 میلیون تومانی رسیده است.

با توجه به آمار فروش فیلم‌های روی پرده باید گفت، تنها دو فیلم «گذشته» و «چه خوبه که برگشتی» فروش معقول دارند و با این وضعیت به نظر می‌رسد سینماها باید قید استقبال مخاطب را در ماه مبارک رمضان بزنند.

کد خبر 222337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز