گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: با گذشت 5روز از آغاز به‌کار نمایشگاه‌های طرح ضیافت تنظیم بازار ‌ماه مبارک رمضان در تهران، بررسی کم و کیف و قیمت خرده‌فروشی کالاهای عرضه‌شده حاکی از قیمت‌های بالا و رضایت حداقلی مردم از این نمایشگاه‌هاست.

قیمت

به گزارش همشهری، دست‌اندرکاران تنظیم بازار امسال در حالی با اجرای طرح ضیافت به استقبال‌ماه مبارک رمضان رفتند که قیمت بسیاری از کالاهای اساسی و اقلام خوراکی متاثر از نوسان نرخ ارز و تنگناهای واردات و تأمین کالا سیر صعودی به‌خود گرفته بود؛ با وجود این، مسئولان با تأکید بر ذخایر مطمئن کالایی از افزایش عرضه این کالاها به قیمت 10 تا 40 درصد کمتر از قیمت خرده‌فروشی سطح شهر خبر دادند.

با این حال، بررسی کم و کیف و قیمت کالاهای عرضه‌شده در نمایشگاه ضیافت حاکی از قیمت بالا، کیفیت پایین کالاهای عرضه‌شده توسط برخی برندهای نه‌چندان مشهور مواد غذایی در این نمایشگاه و اختلاف حداقلی قیمت‌ها با قیمت خرده‌فروشی سطح شهر است.

روغن نباتی جامد و مایع از جمله کالاهای عرضه‌شده در چارچوب طرح ضیافت است که به‌دلیل محدودیت عرضه و استقبال مصرف‌کنندگان از خرید این محصول موجب تشکیل صف‌های طویل در محل غرفه این محصول در نمایشگاه شده بود. برنج خارجی از دیگر اقلام کالاهای اساسی عرضه شده در نمایشگاه‌های ضیافت است. در این نمایشگاه‌ها هر کیلوگرم برنج آمریکایی وارداتی به قیمت 2هزارو400تومان و برخی دیگر از انواع برنج وارداتی نیز با قیمت خرده‌فروشی سطح شهر عرضه می‌شود که با اقبال چندان مصرف‌کنندگان مواجه نبود. همچنین شکر فله به نرخ هر کیلوگرم هزار و 500تومان عرضه می‌شد که به اعتقاد بسیاری از بازدید‌کنندگان اختلاف چندانی با قیمت‌های سطح شهر نداشت.

برخلاف برنج، روغن نباتی و شکر، عرضه حبوبات باکیفیت و قیمت نسبتا تعادلی در این نمایشگاه با اقبال مشتریان مواجه شده بود و بسیاری از خریداران با تشکیل صف‌های طویل نسبت به خرید حبوبات به‌صورت فله‌ای از غرفه‌های نمایشگاه اقدام می‌کردند.

عرضه مرغ منجمد 4هزارو950، مرغ تازه 5هزارو700 و تخم مر غ هر شانه 6هزارو400تومانی به‌دلیل تفاوت اندک قیمت این محصولات با قیمت خرده‌فروشی سطح شهر با اقبال چندانی مواجه نبود. اما عرضه گوشت شقه گوسفندی تازه به نرخ 22، گوشت گوساله 25، چرخ کرده بسته بندی و راسته با استخوان به نرخ 18هزارو600 و گوشت منجمد برزیلی 16هزارو700 تومانی که از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار بود، با اقبال مصرف‌کنندگان و تشکیل صف‌های خرید همراه بود.

کد خبر 222224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز