همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی فیسبوک این روزها مملو از مطالبی است که حکایت از یهودی بودن رئیس جمهوری موقت و جدید مصر دارد.

تسنیم به نقل از شبکه سی ان ان نوشت: احمد منصور یکی از نویسندگان بنام شبکه خبری الجزیره در صفحه شخصی خود در فیسبوک مطالبی تحت عنوان آیا عدلی محمود منصور رئیس جمهوری جدید و مؤقت مصر یهودی است؟ به رشته تحریر در آورده و تمام اخبار و گفت وگوهای مربوط به این یهودی بودن رئیس جمهور جدید مصر را در این مطلب آورده است.

در این مدت که چند ساعت از انتشار و گسترش فراوان این خبر در شبکه فیسبوک می‌گذرد، شبکه خبری الجزیره هنوز در رد یا تایید این مطلب هیچ اظهار نظری نکرده است.

براساس آخرین مواضع رسمی نیز پایگاه خبری جماعت اخوان المسلمین در اینترنت ضمن پرداختن به این خبر مطلبی با این عنوان منتشر کرد: احمد منصور فاش کرد؛ یک یهودی بر کرسی ریاست جمهوری مصر تکیه زد.

این مطلب تنها چند ساعت بعد از صدور درخواست جماعت اخوان المسلمین مصر از کلیه هوادارانش برای خروج از منازل و برپایی تجمع‌های اعتراضی برضد ارتش مصر که آنها را کودتاچیان بر ضد مشروعیت نظام دانسته بود، منتشر شده است.

براساس این مطلب منتشره از سوی احمد منصور ؛ کسانی که فکر می‌کنند عدلی منصور یک مسلمان است باید خوب بدانند که وی به طایفه موسوم به السبتیه (شنبه) که یکی از طایفه‌های معروف یهودی مصر است، گرایش دارد.

به گفته نویسنده؛ عدلی منصور ابتدا سعی داشت با نزدیکی به اقباط خود را مسیحی جلوه دهد اما پاپ قبطی مصر با این درخواست عدلی منصور مخالفت کرده بود.

یکی از نویسندگان بنام مصری در این باره نظری داده و نوشته است: همین ما را بس است که در زمان پیروزی محمد مرسی بر مسند ریاست جمهوری مصر حتی فلسطینیان جشن گرفتند اما در زمان عزلش از قدرت این تنها اسرائیل بود که ابراز خرسندی کرده است.

کد خبر 221784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز