سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه ادب وهنر: حسین پارسایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی در نشست خبری با رسانه‌ها که در تئاتر شهر برگزار شد با تشریح برنامه‌های تئاتر در سال 86 به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به مشکلات تئاتر در سال گذشته مهم‌ترین اهداف مرکز هنرهای نمایشی را، «توجه به گروه‌های حرفه‌ای» و «تثبیت و ساماندهی وضعیت اقتصادی» و سال 86 را سال شفاف سازی و پاسخگویی به ابهامات عنوان کردوگفت: تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را برای تئاتر در سال 86 پیش‌بینی کرده‌ایم که انجام هر یک از آنها در گرو پرداخت و رسیدن اعتبارات لازمند که اگر هر یک از طرحهای نامبرده به مرحله‌ عملی نرسید به منزله‌ دریافت نکردن این اعتبارات است.

پارسایی افزود: بودجه‌ تئاتر کشور با احتساب هزینه‌ تمام شده‌ یک اثر و هزینه‌های جانبی که مشمول پرداخت دستمزد کارکنان تالارهای نمایشی و کلیه‌ فعالیت‌های فنی و اجرایی می‌شود 7 میلیارد و 600 میلیون تومان است پس به این معنی همه‌ بودجه نامبرده فقط صرف هنرمندان تئاتر نمی‌شود، بلکه برخی از هزینه‌هایی جانبی چون دکور،‌ مواد تبلیغی، هزینه‌های جاری، حقوق کارکنان و … را باید در نظر گرفت.

با تمام تقسیمات گفته شده بالغ بر 60 درصد از اعتبارات اداره کل هنرهای نمایشی مربوط به هنرمندان تهرانی می‌شود که قطعاً شایستگی لازم برای دریافت این اعتبار را دارند.

وی همچنین در خصوص وضعیت تئاتر شهرستان و بودجه‌ این بخش گفت: بسیاری معتقدند که تاکنون اقدام مناسبی برای تئاتر شهرستان نشده است، در حالی‌که امسال بیشترین کمک مالی به تئاتر شهرستان شده است که در بخش‌هایی به صورت مستقیم این کمک از سوی ما صورت گرفته و در بخشهایی دیگر مبلغ مورد نیاز به اداره‌های کل این شهرستانها پرداخت شده و شاید در این تقسیم‌بندی در ادارات کل بودجه مورد نیاز به گرو‌ه‌های تئاتری نرسیده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی با تشریح وضعیت بازسازی مجموعه‌ تئاتر شهر گفت: زمانی که در سال 85 اعلام شد بازسازی مجموعه‌ تئاتر شهر ظرف چند ماه صورت می‌گیرد ما حتی تصور این را نمی‌کردیم که تئاتر شهر با این همه معضل و خرابی روبرو باشد که چیزی بالغ بر 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

پارسایی گفت سیستم برق تئاترشهر دچار اختلال است تجهیزات فنی فرسوده است، مبلمان مجموعه اشکال دارد، پس اگر می‌خواستیم تنها برای یک مدت کوتاه مدیریتی این مجموعه را بزک کنیم، یک خیانت بزرگ به اهالی تئاتر می‌کردیم بنابراین درخواست کردیم تا این مجموعه به صورت اساسی و در یک مهلت طولانی‌تر بازسازی شود.

در حال حاضر کار بازسازی تئاتر شهر از بام تئاتر شهر آغاز شده است و به دلیل اجرای همزمان گروه‌های نمایشی بیشتر طول می‌کشد و قطعاً انجام فعالیت بازسازی به‌هر تالار که برسد اجراهای آن تالار متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی، ‌ایمن سازی تالارهای نمایشی، تکمیل و تجهیز مبلمان و مکانیزه شدن این مجموعه از جمله مهمترین اهداف ما در این حوزه است.

کد خبر 22118

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز