شورای اسلامی شهر تهران در دور چهارم فعالیتش ویژگی‌ها و شاخص‌های منحصربه‌فرد و افتخار‌آمیزی دارد.


در شورای شهر چهارم برای نخستین‌بار شاهد افزایش تعداد اعضا از 15به 31نفر هستیم. افزایش تعداد اعضا که با گوناگونی دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مدنی همراه است می‌تواند آیینه تمام‌نمایی از انعکاس سلایق و نیازهای شهروندان باشد و ساکنین پایتخت را از هر گروه و طبقه که باشند نسبت به پیگیری و رسیدگی به مطالباتشان از طریق نمایندگانشان در شورای شهر امیدوار‌تر سازد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره شورای شهر تهران این است که فاصله سنی میان مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو آن حدود 50سال است. در این دوره عباس شیبانی با 82سال و محسن پیرهادی با 32سال سن درکنار هم حضور دارند. به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه 13نفر از اعضای شورای شهر چهارم مدرک دکتری و 6 نفر نیز تحصیلات عالی در حد کارشناسی ارشد با سوابق مرتبط به امورشهری دارند، باید منتظر شکل‌گیری شورایی مقتدرتر به همراه طرح‌ها و برنامه‌های مؤثری برای اداره امور شهر باشیم.

1 - مهدی چمران

مهدی چمران (برادر شهید مصطفی چمران) در سال۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد.
وی که فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه تهران است از دور دوم شوراها به‌مدت 8سال ریاست شورای شهرتهران و همچنین ریاست بر شورای‌عالی استان‌ها را برعهده داشت.
مهدی چمران از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی است و در دور چهارم شوراها نیز برای سومین بار به‌عنوان کاندیدای شورای شهر تهران از گروه آبادگران موفق شد جایگاه نفر نخست را از میان 31عضو راه یافته به شورای شهر از آن خود سازد.
در بررسی سوابق کاری مهدی چمران عضویت درکمیته استقبال از امام خمینی و جانشینی فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (مصطفی چمران) نیز به چشم می‌خورد. وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس، مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا و معاونت فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا را نیز بر عهده داشت.

2 - علیرضا دبیر

وی متولد1356 از محله سیزده‌آبان شهرری است.
علیرضا دبیر پیش از ورود به شوراهای شهر و روستا به‌عنوان کشتی‌گیر آزادکار ایرانی موفق به کسب عنوان قهرمانی بسیاری شد که ازجمله برخی از آنها قهرمانی جوانان جهان مجارستان (۱۹۹۴)، قهرمانی جوانان جهان فنلاند(۱۹۹۸)، قهرمانی مسابقات جهانی و ستاره مسابقات آمریکا(۱۹۹۸)، قهرمانی المپیک سیدنی(۲۰۰۰) و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی بوسان(۲۰۰۲) بود.
رشته تحصیلات عالی علیرضا دبیر،‌ مدیریت منابع انسانی است و در همین رشته نیز موفق به کسب دکتری از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده است.
وی همچنین با شرکت در انتخابات سومین دور شوراهای شهر و روستا موفق شد با رأی بالا نمایندگی مردم تهران در شوراها را به‌دست آورد و در تمام دوران 6ساله عضویت خود در این نهاد مدنی جایگاه خود را به‌عنوان عضو هیأت رئیسه شورای شهر حفظ کرد.
علیرضا دبیر همچنین در دور چهارم شوراها بار دیگر از تهران کاندیدا شد و در پایان شمارش آرا موفق به کسب جایگاه دوم میان 31نفر منتخب راه یافته به شورای شهر تهران شد.

3 - احمد مسجدجامعی

احمد مسجدجامعی سال۱۳۳۵ در شهر مشهد به‌دنیا آمد. وی یکی از فرزندان آیت‌الله مصطفی مسجدجامعی از علمای ‌بنام تهران است.
مسجدجامعی طی سال‌های۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. از سوابق کاری پیشین وی می‌توان به مسئولیت اداره کل دفتر طرح و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد، معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و قائم‌مقامی وزیر ارشاد اشاره کرد.
وی در دوره سوم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حمایت ائتلاف اصلاح طلبان به شورای اسلامی شهر تهران راه یافت و در تمام دوران 6ساله عضویت خود در این شورا فعالیت در کمیسیون فرهنگی را پیشه خود ساخت.وی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی خود همچنین ریاست ستاد هماهنگی شورایاری‌های تهران را برعهده داشت.
مسجدجامعی در دور چهارم شوراها در سرلیست فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران قرار گرفت و موفق شد جزو نفرات اول منتخب مردم برای ورود به ساختمان شورای شهر در 4 سال آینده باشد.

4 - حسین رضازاده

حسین رضا‌زاده متولد سال۱۳۵۷ از شهر اردبیل است. ملی‌پوش سابق تیم وزنه‌برداری ایران، رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری است.
حسین رضازاده 2 بار موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک برای ایران شد. عملکرد وی در رشته وزنه‌برداری باعث شد تا وی لقب «قهرمان قهرمانان» را از آن خود کند.
رضا‌زاده پس از آخرین قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی دوحه گرچه برای همیشه مسابقات وزنه‌برداری را کنار گذاشت اما به‌عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو هیأت مدیره باشگاه فوتبال سایپا مشغول به کارشد. حسین رضا‌زاده همچنین در نخستین تجربه‌ غیرورزشی خود تصمیم گرفت کاندیدای عضویت در دور چهارم شوراهای شهر شود و این بار نیز موفق شد با کسب رأی بالا از هوادارانش به‌عنوان نفر چهارم به تالار شورای شهر تهران در خیابان بهشت راه یابد.به نظر می‌رسد با توجه به سابقه فعالیت‌های ورزشی رضا زاده، انتظارات از این عضو جدید در حوزه ورزش زیاد باشد. وی قـراراست به‌مدت 4 سال نمایندگی مردم پایتخت را در شورای شهر برعهده داشته باشد.

5 - حبیب کاشانی

وی متولد1345 از شهر آبادان و فارغ‌التحصیل رشته حقوق است.
وی سابقه 10سال عضویت در شورای شهر تهران را دارد. در عین حال وی به‌مدت یک سال (از تیر ۱۳۸۶ تا تیر ۱۳۸۷) به‌عنوان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران فعالیت ‌کرد و در همین مدت کوتاه فعالیت خود در این باشگاه، توانست پس از 5 سال ناکامی، پرسپولیس را به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران برساند. حبیب کاشانی علاوه بر سابقه 2دوره حضور در شورای اسلامی شهر تهران چندین سال سابقه جبهه و فرماندهی حوزه بسیج در غرب تهران را دارد. علاوه بر این در کارنامه حبیب کاشانی مدیریت مجموعه آموزشی پسرانه هما (دبستان، راهنمایی و دبیرستان) نیز مشاهده می‌شود.این عضو قدیمی شورای شهر، با وجود چهره شناخته شده‌اش در میدان ورزش، اما در شورای شهر چهره‌ای غیر رسانه‌ای داشته است.
حبیب کاشانی در چهارمین دور شورای شهرتهران به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آبادگران فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد و با استقبال خوب مردم موفق شد نفر پنجم راه یافته به چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران باشد.

6 - هادی ساعی

هادی ساعی متولد ۲۱ خرداد۱۳۵۵ است. وی که اصالتی آذری دارد در شهرری متولد شده است.
هادی ساعی به‌عنوان قهرمان تکواندوی جهان و المپیک آوازه جهانی دارد و با به‌دست آوردن 2مدال طلا و یک مدال برنز، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازی‌های المپیک لقب گرفته است.
ساعی به پشتوانه همین افتخارات موفق شد در دور سوم و چهارم شوراها با استقبال خوب مردم به عضویت شورای شهر تهران درآید.
هادی ساعی همزمان که در دور سوم به‌عنوان عضو شورای شهر تهران فعالیت می‌کرد به تمرینات خود برای شرکت در المپیک پکن نیز ادامه داد تا اینکه موفق شد نخستین مدال طلای ایران در رشته ورزشی غیر از کشتی و وزنه‌برداری را از آن خود کند.
وی که فارغ‌التحصیل تربیت بدنی است، علاوه بر افتخارات ورزشی، عنوان جوان نمونه کشور در سال83 و شهروند نمونه تهرانی در سال84 را از آن خود کرده است و عضو ویژه یونسکو در امور صلح و انسان‌دوستی در قاره آسیا نیز هست.

7 - مرتضی طلایی

مرتضی طلایی متولد1337از شهر اصفهان است.
وی پیش از آنکه در دور سوم به عضویت شورای شهر تهران درآید و ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا را برعهده گیرد، رئیس پلیس تهران بزرگ بود.
مرتضی طلایی در دور چهارم نیز با جذب رأی بالای مردم تهران موفق شد تا مجددا به عضویت شورای شهر پایتخت درآید.
از سوابق تحصیلی مرتضی طلایی می‌توان به کارشناسی ارشد امور فرهنگی- برنامه‌ریزی امور فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان و کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا اشاره کرد.
مرتضی طلایی همچنین در سال1389موفق شد عنوان پژوهشگر برتر و چهره ماندگار فرماندهی و کنترل ایران را به‌دست آورد.
از وی تا‌کنون بیش از 25عنوان مقاله علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی در نشریات داخلی و خارجی به جا مانده است و در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و جامع علمی کاربردی نیز به تدریس مشغول است.

8 - پرویز سروری

پرویز سروری که دبیرکلی جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت را برعهده دارد موفق شد تحت عنوان همین لیست در همان نخستین تجربه کاندیداتوری خود در دور چهارم شوراها با رأی مردم یکی از 31نفری باشد که به جمع اعضای شورای شهر تهران درآید.
پرویز سروری همچنین سابقه 2دوره نمایندگی مردم در مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که از سوی پرویز سروری در هنگام فعالیت‌های انتخاباتی‌اش برای شورای شهر شنیده می‌شد این بود که فضای کلی شورای شهر از رویکرد اجتماعی به صحنه مناقشات سیاسی تبدیل نشود.وی از همان ابتدای شروع حضورش در شورای شهر تأکید دارد که نگاه سیاسی وارد شورای شهر نشود و از همین رو نیز اصرار دارد که شورای شهر چهارم تهران با دولت جدید تعاملات غیرسیاسی مبتنی بر منطق تخصصی برقرار کند.
پرویز سروری همچنین صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی «جهان نیوز» هست و زمانی که نمایندگی مجلس شورای اسلامی هشتم را برعهده داشت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم بود اما در انتخابات مجلس نهم نتوانست رأی لازم را به‌دست آورد.

9 - رضا تقی‌پور

رضا تقی‌پور متولد1336 از مراغه است. وی ‬علاوه بر اینکه با مدرک دکتری علوم پیشرفته مدیریت از دانشگاه بوردوی فرانسه فارغ‌التحصیل شد مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران گرفته است.
رضا تقی‌پور از سال1388 تا اواخر سال1391 در سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم خدمت کرد.
وی همچنین طی سال‌های1369 تا 1375مدیر صنایع امنیت مخابرات، در سال‌های 1375تا 1381مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز و مدیرعامل صنایع مخابرات ایران در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بود.
در سوابق مدیریتی تقی‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و مدیریت کلان پروژه‌های طراحی و ایجاد ایستگاه‌های زمینی و طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک دیده می‌شود.
رضا تقی‌پور همچنین عنوان مدیر نمونه ملی را در سوابق کاری خود دارد.
وی در آخرین تلاش خود موفق شد اعتماد مردم شهر تهران را جلب کرده و به‌عنوان یکی از 31عضو شورای شهرتهران پا به ساختمان این نهاد مدنی بگذارد.

10 - الهه راستگو

الهه راستگو متولد سال ۱۳۴۱ از شهر ملایر است. وی فارغ‌التحصیل مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی از دانشگاه علامه‌طباطبایی است و همچنین مدرک DBA مدیریت استراتژیک از دانشگاه صنایع و معادن دارد.
سوابق کاری الهه راستگو ۱۵سال خدمت در آموزش و پرورش، نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر، مدیرکل اشتغال زنان وزارت کار و امور اجتماعی سال‌های 79-81، مشاور امور کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی و شاغل در مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کار و امور اجتماعی است.
در عین‌حال در سوابق حزبی وی سخنگوی سابق حزب اسلامی کار، رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار نیز به چشم می‌خورد.
الهه راستگو از فهرست اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شد. وی که عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار است ایجاد اشتغال برای همه به‌ویژه کارگران و حل مشکلات جوانان و زنان را از اهدافی اعلام کرده که قرار است در شورای شهر پیگیر آن باشد.

11 - عباس شیبانی

عباس شیبانی متولد1310 از شهر تهران است. وی با 82سال سن نه‌تنها مسن‌ترین عضو شورای اسلامی شهر تهران که مسن‌ترین عضو شورای شهر در تمام کشور است.
شیبانی 10سال است که عضو شوراست و در تمام این دوران حتی یک دقیقه بابت حضور در جلسات تأخیر نداشته. در سوابق کاری وی در عین حال 4 دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، وزارت کشاورزی و ریاست بر دانشگاه تهران و علوم پزشکی نیز مشاهده می‌شود.
از عباس شیبانی همچنین به‌عنوان چهره ماندگار تقدیر به عمل آمده است.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد عباس شیبانی عدم‌استفاده از امکانات دولتی است در حدی که نه‌تنها در 5دوره نمایندگی‌اش در مجلس که در 2 دوره‌ای که عضو شورای شهر است نه حقوقی دریافت کرد و نه از چای و غذای محل کار خود استفاده کرد.
وی تحصیل‌کرده پزشکی از دانشگاه تهران است. به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش درزمان شاه سابق ۹ بار دستگیر و به ۱۳سال زندان محکوم شد.

12 - اسماعیل دوستی

اسماعیل دوستی متولد سال ۱۳۳۷ از منطقه کوهدشت است و در رشته مدیریت دولتی و برنامه‌ریزی شهری تحصیل کرده است.
وی یک دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شهردار منطقه3تهران بود.
برخی دیگر از سوابق اسماعیل دوستی، عضویت در حزب اعتمادملی، ‌شهردار نمونه کشور در سال 1367، شهردار شهرداری خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت، فرماندار دلفان و مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری لرستان است.
وی که با این پیشینه برای دومین‌بار خود را نامزد ورود به شورای شهر تهران کرده بود در دوره چهارم بالاخره موفق شد با فهرست اصلاح‌طلبان در شورای اسلامی شهر تهران برای 4 سال حضور یابد.
اسماعیل دوستی در اظهارات اخیر خود دولت و مجلس را نه‌تنها به بی‌توجهی به شوراها متهم ساخته که حتی معتقد است گاهی درجهت تضعیف شوراها نیز گام برداشته‌اند و مانع از آن شده‌اند که شوراها به جایگاه واقعی و قانونی خود دست یابند و حیطه عملکردشان در حد شهرداری‌ها خلاصه شود.

13 - احمد دنیامالی

در سال ۱۳۳۹ در بندر انزلی متولد شد. او در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران شرکت کرد و با 157277رای سیزدهم شد و به عضویت شورای شهر تهران درآمد.
وی دکتری برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه آزاد تهران دارد و عنوان تز دکتری‌اش نیز طراحی فضاهای تفریحی شهر تهران بود.
یکی از مسئولیت‌های احمد دنیامالی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران بود. وی پس از آنکه از این معاونت کنار رفت مدیریت طرح مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی و خدماتی هزار و یک شهر با مساحت ۱۳۸ هکتار در منطقه ۲۲ تهران را برعهده گرفت.
از جمله برخی مسئولیت‌های احمد دنیامالی، مدیریت اجرایی تونل صدر- نیایش (۱۳۸۸)، مجری ساخت برج میلاد (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸)، مجری طرح و مدیر پروژه احداث تونل توحید (۱۳۸۶)، مجری ساخت تونل رسالت، مجری تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی(۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸)، مجری ساخت مجموعه اراضی عباس‌آباد و پارک آب‌وآتش و احداث بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران است.
وی در دوران خدمت خود مسئولیت‌های مختلف ورزشی نیز داشته که یکی از آنها ریاست بر فدراسیون قایقرانی از سال 1383تا‌کنون است.

14 - محمد سالاری

محمد سالاری در تاریخ بیستم آبان‌ماه سال 1347در روستای نشیب از توابع شهر خوشاب شهرستان سبزوار به دنیا آمد.
سالاری دارای مدرک لیسانس بیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران است و هم‌اکنون نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت اجرایی (MBA) دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل است.
سالاری علاوه بر فعالیت در عرصه مطبوعات به‌عنوان مدیرمسئول روزنامه اسرار، به‌عنوان کارشناس مدیریت شهری به‌شدت طرفدار تقویت جایگاه شورایاری‌هاست.
وی مدتی مشاور شهردار منطقه22 بود و موفق شد در جریان انتخابات شورای شهر چهارم حمایت جمعی از مهندسین مشاور فعال درحوزه مدیریت شهری را جلب کند.
سالاری در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای شورای شهر عملکرد صدا وسیما را به‌شدت محکوم کرد و گفت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت‌داشتن انتخابات شوراها، متأسفانه رسانه ملی اهمیتی به این موضوع نداد، این درحالی است که رسانه ملی با یک برنامه‌ریزی جامع می‌توانست از متخصصین و کارشناسان مدیریت شهری دعوت کند تا سلسله برنامه‌هایی را در تبیین نقش و جایگاه شوراها در جمهوری اسلامی برای مردم تبیین کنند. ‏‏

15 - محمدمهدی تندگویان

محمدمهدی تندگویان، فرزند شهید تندگویان(وزیر نفت در کابینه شهید محمدعلی رجایی) است.
در 7سالگی پدرش توسط عراقی‌ها ربوده و بعد از 11سال خبر شهادت او اعلام شد.
محمدمهدی تند گویان که مهندسی صنایع چوب و علوم سیاسی خوانده، عضو ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی است و در توضیح دلیل حضورش در انتخابات دوره چهارم شورای شهر تهران گفته که وی و سایر فرزندان شهدا به‌دنبال استفاده ابزاری از قدرت نیستند بلکه آمده‌‌‌اند همان راهی را بروند که پدرانشان با ایثار رفتند و همان آسایش و امنیتی را ایجاد کنند که پدرانشان ایجاد کرده‌اند.
یکی از برنامه‌های تندگویان مربوط به ﻧﺤﻮه ﭘﺮداﺧﺖ قبوض مختلف ﻋﻮارض، ﻣﺎﻟﯿﺎت و... است که باید ﺑﻪ هدﻓﻤﻨﺪی ﺑﺮﺳد؛ بنابراین شوراها ﺑﺎید با ﺗﺠﻤﯿﻊ ﻗﺒﻮض ﻧﺤﻮه ﭘﺮداﺧﺖ ﻋﻮارض ﻣﺮدم را اﺻﻼح ﮐﻨﻨﺪ.
وی اعلام کرده که در نظر دارد در مدت حضورش در شورای شهر برای بهبود زندگی مردم تلاش کرده و روﯾﮑﺮد ﺳﯿﺎﺳﯽ در ﺷﻮرا‌ها را تغییر دهد.از نظر تندگویان ﺷﻮرای شهر تهران ﻣﺤﻞ راﻧﺖ‌ﺧﻮاری ﻋﺪه‌ای از اﻓﺮاد ﺷﺪه اﺳﺖ و ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻈﺎرت بر ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ شهری در دوره چهارم فعالیت شوراها افزایش یابد.

16 - فاطمه دانشور

فاطمه دانشور متولد 1353 تهران است. او پس از فارغ‌التحصیل‌شدن از رشته مدیریت بازرگانی، در ۲۷سالگی وارد حوزه کسب‌وکار شد و هم‌اکنون عضو اتاق بازرگانی، مدیرعامل مؤسسه خیریه مهرآفرین و کارآفرین نمونه است.
ﻓﺎﻃﻤﻪ داﻧﺸﻮر در انتخابات شورای شهر از فهرست اصلاح‌طلبان، موفق به کسب رأی مردم برای 4سال حضور در شورای شهر تهران شد.
وی چهره‌ای شناخته شده در حوزه‌های اجتماعی دارد و از زنان موفق در حوزه اقتصاد است. دانشور تصمیم دارد به‌عنوان عضو شورای شهر تهران از پژوهش‌های ﻣﺘﻌﺪد خود درحوزه آسیب‌‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ برای حل معضلاتی نظیر اعتیاد، کودکان کار و خیابانی بپردازد و در این راه از ﻣﺸﺎرﮐﺖ شهروﻧﺪان، گروه‌های مردم‌نهاد و ﺷﻮراهای محلی بهره گیرد.
داﻧﺸﻮر درنظر دارد به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر از سابقه فعالیت تخصصی‌اش در حوزه کارآفرینی برای فقرزدایی از زﻧﺎن ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﺧﺎﻧﻮار استفاده کند و البته با توجه به سابقه‌فعالیت‌های خانم دانشور به نظر می‌رسد در زمان حضور در شورای شهر نیز وی به مسائل اجتماعی معطوف باشد.

17 - احمد حکیمی‌پور

احمد حکیمی‌پور، متولد 1342از شهر زنجان و تحصیلات وی درسطح فوق‌لیسانس در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران است.
وی علاوه بر حضور در دوره نخست شورای شهر تهران، طی سال‌های 1370تا 1374نمایندگی مردم زنجان در مجلس را نیز برعهده داشت.
حکیمی‌پور که عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود سوابقی نظیر بنیانگذاری باشگاه فرهنگی- ورزشی آذربایجان و مدیر مسئولی هفته‌نامه امید زنجان را درکارنامه خود دارد. وی همچنین 50ماه به‌عنوان فرمانده، سابقه حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی را دارد و جانباز 30درصد است.
محور برنامه‌های اعلام شده از سوی احمد حکیمی‌پور در دوره چهارم شوراها کاستن از مشکلات زندگی افراد معلول و خانواده‌های آنان است.
وی درنظر دارد مطالبات معلولان را در قالب رعایت و اجرای کامل کنوانسیون حقوق معلولان در مصوبات و طرح‌های شورای شهر پیگیری کند. علاوه بر این‌ درنظر دارد رفع موانع معماری حضور معلولان در سطح شهر و تسهیل امکان اشتغال آنان را دنبال کند.

18 - محمد حقانی

محمد حقانی، متولد 1322در روستای دستگرد برخوار اصفهان است.
وی دانش‌آموخته رشته کشاورزی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است. از سال 1355به‌عنوان شهردار منطقه 2 اصفهان و در سال 1356به‌عنوان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر اصفهان فعالیت خود را در حوزه مدیریت شهری ‌آغاز کرد تا اینکه در سال 1368با دعوت شهردار وقت تهران (غلامحسین کرباسچی) به‌عنوان مشاور اجرایی و معاون حوزه خدمات شهری شهرداری تهران مشغول به‌کار شد.در سال 1371با توجه به ضرورت و توجه شهرداری تهران به مسائل فرهنگی و اجتماعی برای نخستین بار حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی را راه‌اندازی و به‌عنوان نخستین معاون این بخش تا سال 1376 فعالیت کرد.
وی در دوران فعالیت خود در شهرداری تهران کار طراحی، تأسیس و راه‌اندازی ‌خانه‌های فرهنگ و فرهنگسرا‌های شهر تهران را عهده‌دار شد و در سازماندهی تبلیغات محیطی، تاسیس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر و تاسیس سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نقش مؤثری ایفا کرد.
وی هم‌اکنون با رأی شهروندان تهرانی موفق به عضویت در شورای شهر پایتخت شده است.

19 - مجتبی شاکری

مجتبی شاکری در 1337متولد شده است. تحصیلات او کارشناسی‌ارشد در رشته مطالعات سیاســــی و استراتژیک است.
وی مدیر دفتر هنر و ادبیات داستانی است و تلاش بسیاری در جهت تولید آثار ارزشی و آسیب‌شناسی فرهنگی و ادبیات داستانی انجام داده است که حاصل تلاش او تولید چندین جلد کتاب داستانی و پرورش نیروهای متعهد داستان‌نویس است. شاکری که در شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی عضویت دارد جانبازی بالای 70درصد است و از ناحیه 2 چشم، 2پرده گوش و 2 دست جانباز است.
شاکری همچنین مدیر دفتر هنر و ادبیات سازمان بسیج دانشجویی، عضو شورای طرح و برنامه گروه معارف شبکه‌دو سیما، مشاور فرهنگی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در شورای شهر چهارم موفق به جلب آرای مردم و ورود به ساختمان شورای شهری تهران شده است.
با توجه به سابقه فعالیت این عضو جدید شورا در حوزه ادبیات و هنر انتظار می‌رود کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در چهار سال آینده شاهد فعالیت‌های وی باشد.

20 - سیدعبدالحسین مختاباد

عبدالحسین مختاباد متولد۱۳۴۵ در روستای امره ساری است.
وی که با فهرست اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر تهران شد آهنگساز و خواننده مطرح و بنا‌م موسیقی سنتی است.
او فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم‌اجتماعی از دانشگاه تهران است. همچنین مختاباد،کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه یورک‌کانادا، کارشناسی موسیقی از دانشگاه اتاوای کانادا و دکتری موسیقی (آهنگسازی و اجرا) از دانشگاه گلداسمیت انگلستان را دارد.
شورای شهر تهران، شورای مشورتی شهردار نیست. وی در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: من به شهروندان تهرانی اعلام کنم که شورای شهر درش به روی همه باز است.
مختاباد تأکید کرد: مردم همیشه خواسته‌هایشان را از ما بخواهند، ما را تنها نگذارند و همیشه حالت طلبکاریشان را مطرح کنند. من خواهش می‌کنم که هر کس این مطلب را می‌خواند بگویم که همیشه ما را چک کنند و از ما بخواهند.
مختاباد با اظهار امیدواری بابت اینکه تهران به‌عنوان شهر فرهنگ‌مدار در سطح خاورمیانه مطرح شود، گفت: تلاش خواهیم کرد تا بخش وسیعی از امکانات شهرداری را به طرف جامعه فرهنگ و هنر سوق دهیم.

21 - رحمت الله حافظی

رحمت الله حافظی متولد سال 1343از شهر اصفهان است. وی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج) است.
حافظی همچنین معاون اجرایی و پشتیبانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصحلت نظام است و در کارنامه خود مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعاملی سازمان بیمه خدمات درمانی و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت را دارد.حافظی موفق شد از فهرست جبهه پایداری انقلاب اسلامی به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران راه یابد.
برخی از موفقیت‌های رحمت الله حافظی عبارتند از: کسب تقدیرنامه از رئیس پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان در سال 1375، کسب تقدیرنامه از فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1381، پاسدار نمونه و دریافت لوح تقدیر از فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1382، کسب موفقیت در ریاست مرکز آموزشی- درمانی نجمیه و دریافت تقدیرنامه از رئیس مرکز آموزشی- درمانی بقیه‌الله الاعظم(عج) در سال 1382و مدیر و جانباز نمونه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 1385.

22 - ابوالفضل قناعتی

وی در حال حاضر مسئول ورزش سپاه پاسداران،‌ رئیس هیأت بدنسازی استان تهران رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان تهران است. .وی از فهرست جبهه پایداری انقلاب اسلامی موفق به حضور در شورای شهر تهران شد.
وی که از رزمندگان 8سال دفاع‌مقدس است فرماندهی گردان پدافند لشکر ۲۷محمدرسول‌الله(ص) را نیز در سوابق کاری خود دارد. در بررسی سوابق ابوالفضل قناعتی همچنین مدیرعاملی مؤسسه عمرانی شهید همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مدیریت پروژه انتقال لوله نفت آبادان به ماهشهر نیز به چشم می‌خورد.
وی درنظر دارد به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران، در حوزه شهری و عمرانی برای تشکیل سازمانی تحت عنوان مدیریت متمرکز شهری با هدف کاهش هزینه‌های شهری تلاش کند.
یکی دیگر از برنامه‌های منتخب جدید شورای شهر رسیدگی به مسائل حوزه خانواده، توجه به همسو کردن فکر جوانان در برنامه‌های دینی و اعتقادی از طریق توجه به مساجد و فضاهای فرهنگی است.
ابوالفضل قناعتی علاوه بر این با توجه به پیشینه و تجربیات مدیریتی‌اش در حوزه ورزش درصدد توسعه زیرساخت‌های ورزشی برای جوانان است.

23 - اقبال شاکری

دکتر اقبال شاکری دکتری مهندسی و مدیریت ساخت را در سال1381 از دانشگاه منچستر گرفت. وی اصالتا کرمانشاهی است و از فهرست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت موفق به ورود به شورای‌شهر تهران شد.
وی هم‌اکنون استاد مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
شاکری در مصاحبه‌های انتخاباتی‌اش از دسته‌ها و گروه‌های سیاسی به‌خصوص نیروهای ارزشی خواهش کرد که از نمایندگان خود انجام خدمات بهتر را تقاضا کنند نه وابستگی بیشتر را، زیرا وی احساس می‌کند تشکل‌ها فشار تشکلی بر کاندیداها دارند.
شاکری درنظر دارد به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر چهارم خود را در حوزه شهر‌سازی‌، معماری، مدیریت ساخت و سازهای شهرداری و برنامه‌ریزی شهری متمرکز کند.
وی درعین حال از لزوم تشکیل یک شورای شهر باقدرت سخن گفت زیرا تنها در این صورت شاهد تعامل ثمربخش شوراها با دولت خواهیم بود این درحالی است شورای شهر در دوره‌های گذشته قصد ریش سفیدی داشت و عملا از مجاری خاص خودش هیچ اقدامی نتوانست بکند.

24 - مهدی حجت

دکترمهدی حجت، کاندیدای اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران، متولد۱۳۲۸ در تهران است.
وی علاوه بر اخذ فوق‌لیسانس معماری از دانشگاه تهران موفق شد دکتری حفاظت از میراث فرهنگی خود را از دانشگاه یورک انگلیس دریافت کند.
از جمله سوابق کاری وی معاونت سازمان صدا و سیما، مدیریت تئاتر شهر، بنیانگذاری و ریاست سازمان میراث فرهنگی و مدیریت تونل رسالت است.
وی در عین حال‌که توجه به میراث فرهنگی را لازم می‌داند معتقد به‌وجود یک هرج و مرج و به‌هم‌ریختگی در شهر تهران است. به این معنی که نه مدرن است و نه سنتی بلکه شتر گاو پلنگ است! و همگی ما از آن ناخشنودیم و بر این باوریم که این شهر شایسته پایتختی جمهوری اسلامی نیست.
حجت به وضعیت آلودگی هوای تهران و کیفیت پایین بنزین مصرفی اعتراض دارد و معتقد است وظیفه شورای شهر این است که به‌جد بایستد و به‌عنوان نماینده مستقیم مردم فشار بیاورد که بین دستگاه‌های دولتی مثل وزارت نفت و صنایع و اینها مسئله زندگی مردم و آلودگی هوا توپ فوتبال نباشد تا هر کس به دیگری پاس دهد!

25 - غلامرضا انصاری

دکتر غلامرضا انصاری دیپلمات ایرانی و سفیر سابق ایران در کشورهای روسیه، ترکمنستان و انگلستان است.
غلامرضا انصاری، ‌زاده ۱۳۳۵ از شهر مشهد است و با فهرست اصلاح‌طلبان در چهارمین دوره شورای شهر تهران شرکت کرد و موفق شد به نمایندگی از مردم در شورای شهر تهران به‌مدت 4سال حضور یابد.
از جمله سوابق کاری وی ریاست سازمان بهزیستی، راه‌اندازی ارمغان بهزیستی، تاسیس المپیک ویژه معلولان ذهنی، انجام تحقیقات گسترده در حوزه سلامت اجتماعی و طراحی و اجرای بیش از ۳۰ طرح در حوزه سلامت اجتماعی است.غلامرضا انصاری مدتی نیز استاندار مازندران بود.
یکی از مواردی که به گفته دکتر غلامرضا انصاری باید در شورای شهر چهارم مدنظر قرار گیرد، وفاق جمعی و حرکت هماهنگ و برقراری اعتدال و امید در شهر است.
وی تدوین برنامه‌هایی که تغییر قابل مشاهده‌ای در زندگی شهروندان ایجاد کند را از اولویت‌های منتخبین دوره چهارم شورا می‌داند. ازجمله برنامه کوتاه‌مدتی که انصاری برای شورای شهر آینده مدنظر دارد تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدتی برای حل مشکل ترافیک، کمبود پارکینگ و آلودگی هواست.

26 - معصومه آباد

معصومه آباد متولد 1341در شهر آبادان است. وی یکی از اسرای زن جنگ تحمیلی است که از سن 17تا 21سالگی خود را در زندان الرشید و اردوگاه‌های عراق به اسارت سپری کرد.
وی دکتری بهداشت باروری خود را از دانشگاه شهیدبهشتی اخذ کرده و عنوان پایان‌نامه وی نیز بررسی تأثیر امواج الکترو‌مغناطیس و آنتن‌های مخابراتی روی پیامدهای بهداشت باروری بود. آباد که از کاندیداهای فهرست انتخاباتی ۳۰نفره ایران سرافراز- تهران سربلند برای انتخابات شورای شهر تهران بود و موفق شد برای بار دوم اعتماد مردم شهر تهران را به‌خود جلب کرده و به عضویت شورای شهر چهارم درآید.
آباد در طول 6سالی که در شورای شهر سوم به فعالیت پرداخت ریاست کمیته‌های بهداشت و سلامت و نامگذاری شورای شهر تهران را برعهده داشت. پروژه‌هایی نظیر شهر دوستدار کودک، طرح سلامت و تنظیم خانواده و کاربرد ظروف یک‌بار مصرف گیاهی در مراکز فروش شهرداری را طراحی و اجرا کرد.
معصومه آباد همچنین مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید چمران و ریاست بخش زنان و زایمان بیمارستان نجمیه تهران را نیز برعهده دارد.

27 - عبدالمقیم ناصحی

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی متولد1327 از تهران است. تحصیلات حوزوی دارد و در محضر اساتیدی چون حضرات آقایان باریک‌بین، نوری همدانی، مکارم‌شیرازی، جوادی‌آملی کسب علم کرده و به‌مدت 3سال نیز درس خارج مقام‌معظم رهبری کسب فیض کرده است.
ازجمله فعالیت‌های علمی، فرهنـگی و اجتماعــی وی عبارت از تاسیس و مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران، کمک و مساعدت در احداث و نگهداری مساجد و مدارس است همچنین ازجمله سوابق اجرایی و اجتماعی وی می‌توان به مدیریت اجرایی و عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد.
از نظر عبدالمقیم ناصحی، شهر اسلامی شهری نیست که تنها نمادها و المان‌های مذهبی در آن رخ بنماید و دستاوردهای بشر به‌ویژه در بخش صنعت به حاشیه رانده شود بلکه شهر اسلامی تلاش می‌کند بیشترین خدمات را به شهروندان مسلمان ارائه دهد و در تأمین مطالبات شهری مردم از هیچ کوششی مضایقه نکند.وی معتقد است شهر اسلامی به‌دنبال تعادل بین مجموعه عناصر تشکیل‌دهنده جامعه شهری است تا در سایه تعالیم آسمانی، آرامش و آسایش برای مردم فراهم شود.

28 - محسن سرخو

محسن سرخو نیز ازجمله افرادی است که از فهرست اصلاح‌طلبان با 118هزار و 745رای به شورای شهر چهارم راه یافت.
وی پیش از این معاونت وزارت کار و امور اجتماعی و ریاست آموزش فنی و حرفه‌ای را برعهده داشت.
محسن سرخو که عضو خانه کارگر جمهوری اسلامی نیز هست معتقد است برای ساماندهی کارگران ساختمانی باید دفاتر خدمات ساختمانی در مناطق تهران تشکیل شود و این امر باید اولویت دور چهارم شوراها باشد.وی همچنین خواستار آن شد تا سازندگان و پیمانکاران مکلف شوند که تنها از طریق این دفاتر نیروی کار مورد نیاز خود را تأمین کنند.
محسن سرخو معتقد است، سامان دادن به فعالیت کارگران و صنوف ساختمانی یکی از اقدمات مهمی است که شورای شهر چهارم باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.این عضو دور چهارم شورای شهر تهران بر حل مشکل امنیت شغلی، بیمه و سایر مزایای کارگران تأکید دارد.یکی دیگر از اولویت‌های مورد نظر سرخو در شورای شهر چهارم مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده است و در این‌باره بر لزوم ارائه مشوق‌هایی برای تعاونی‌های مسکن کارگری و کارمندی تأکید کرد.

29 - عباس جدیدی

عباس جدیدی متولد۱۳۵۱ در تهران است.
کشتی‌گیر آزادکار سابق، مدال طلای قهرمانی جهان در سال۱۹۹۸ و 2مدال برنز در سال‌های۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ را در اختیار دارد و پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی به‌عنوان مربی کشتی مشغول به کار شد.
جدیدی در فینال المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا در یک رقابت جنجالی و ناعادلانه و با کمک داوران به نفع کورت انگل آمریکایی به مدال طلای المپیک دست پیدا نکرد و مدال نقره المپیک را بر گردن آویخت.
حضور عباس جدیدی به همراه چند تن دیگر از چهره‌های صاحب نام ورزشی در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اتفاق بی‌سابقه‌ای بود که باعث شد در صدر رسانه‌های خبری قرار گیرد.
عباس جدیدی در حال حاضر به شورای شهر تهران راه یافته و همزمان در انتخابات فدراسیون کشتی نیز ثبت‌نام کرده است. حضور ورزشکارانی چون جدیدی که در سطح جهانی رتبه‌های بسیاری را کسب کرده‌اند، انتظار مردم از بابت افزایش سرانه‌های ورزشی در شهر را نیز بالا برده است.

30 - محسن پیرهادی

محسن پیرهادی متولد1359 در تهران است. وی در سن 32سالگی موفق به حضور در شورای شهر تهران شد تا لقب جوان‌ترین عضو شورای شهر را از آن خود کند.
تحصیلات وی در مقطع کارشناسی ادیان و عرفان و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی است. محسن پیرهادی هم‌اکنون مدرس دانشگاه است.
پیرهادی که با حمایت اصولگرایان موفق به حضور در شورای شهر چهارم شده است فعالیت‌های اجرایی مهم خود را از انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان خارج از کشور وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد و در پی توفیقات کسب شده به سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شورای اصناف کشور، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مناطق 7و 3 تهران و دست آخر سازمان بسیج شهرداری تهران رفت.
وی برای شوراها کارکرد بالاتری می‌بیند و می‌گوید: در حال حاضر آنچه مردم از محصول شورای شهر مشاهده می‌کنند یک فعالیت شهرداری است اما طبق قانون شورای شهر، کار نظارت و هماهنگی همه دستگاه‌ها را دارد.

31 - مسعود سلطانی‌فر

مسعود سلطانی‌فر که نفر 32 فهرست منتخبان شورای چهارم بود به‌عنوان آخرین نفر راهی شورای اسلامی شهر تهران شد. البته راهیابی وی به‌عنوان نفر 32 به شورای شهر 31نفره تهران به این علت بود که محمد مهدی مفتح نفر31 شورای شهر تهران چهارشنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تویسرکان مراسم تحلیف را انجام داد. مسعود سلطانی‌فر متولد 1338 است و فوق‌لیسانس علوم سیاسی دارد. وی هم‌اکنون نیز عضو کادر علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه‌ پیام نور و دوره‌های مختلف آموزشی فرمانداران، بخشداران و نیروهای سیاسی وزارت کشور را دارد. سلطانی‌فر تاکنون ده‌ها مقاله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نشریات کشور (در حوزه انرژی و مسائل بین‌الملل) را نیز منتشر کرده است. اما از سوابق کاری وی نیز می‌توان به 4سال عضویت در شورای‌عالی اداری کشور، 4سال عضویت در شورای‌عالی اطلاع‌رسانی کشور، 12سال سابقه استانداری در 3 استان گیلان، زنجان و مرکزی و 8 سال معاونت سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان اشاره کرد.

کد خبر 220821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز