یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو رییس جمهور کوبا در پیامی به مناست هشتادمین سالروز تولد خود به مردم کوبا گفت پس از عمل جراحی حالش تا حد زیادی بهتر شده است.

به گزارش منابع خبری رهبر کوبا در پیام خود که روزنامه جوانان کمونیست منتشر شد با بیان اینکه وی پس از انجام عمل جراحی دوران بهبودی طولانی را سپری خواهد کرد، از مردم کوبا خواست که خوشبین و امیدوار باشند.

روزنامه‌جوانان کمونیست برای اولین بار پس از انجام عمل جراحی تصا ویری از فیدل کاسترو را منتشر کرد.

فیدل کاسترو رهبر کوبا که بیماری باعث شد وی دو هفته قبل، اختیارات رهبری‌اش را به رائول، برادرش واگذار کند، گفت: شرایط جسمی وی بهبود یافته؛ ولی در عین حال هشدار داد که وی هنوز با خطرهایی مواجه است.

روزنامه‌ی "یوونتود ربلده" طی بیانیه‌ای به نقل از کاسترو نوشت: من بسیار احساس خوشبختی می‌کنم. بخاطر تمام کسانی که مراقب سلامتی من بودند، قول می‌دهم که برای سلامتی‌ام تلاش کنم.

در این بیانیه آمده است: اگر بگوییم ثبات من به میزان قابل توجهی ارتقا یافته، دروغ نگفته‌ایم؛ اما اگر بگوییم دوران بهبودی کوتاه بوده و هیچ خطری وجود ندارد، کاملا نادرست است.

این بیانیه افزوده است: من از همه شما می‌خواهم که خوشبین بوده و همزمان آماده شنیدن هرگونه خبر برعکس باشید.

در بیانیه‌ منسوب به کاسترو همچنین آمده است: از تمام مردم کوبا به خاطر حمایت‌های بی‌دریغشان تشکر می‌کنم. کوبا در حال حرکت روبه جلو است و بخوبی به این حرکت ادامه خواهد داد.

سایت اینترنتی روزنامه‌ "کمونیست یوت" همچنین چهار تصویر دیگر از کاسترو را که مربوط به دوران پس از جراحی است منتشر کرده است.

روزنامه‌ گرانما ارگان حزب کمونیست کوبا نیز روز شنبه در امیدوار کننده‌ترین گزارش از شرایط کاسترو، نوشت که وی در حال پیاده روی و گفت‌وگو است و حتی قادر است کمی کار کند.

کد خبر 2199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز