گروه حوادث: اعضای باند قاچاق انسان که با وعده انتقال اتباع بنگلادشی به کشورهای اروپایی، پس از گرفتن مبالغ میلیونی آنها را در مناطق کوهستانی غرب کشور رها می کردند، دستگیر شدند.

سردار زارعی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: رسیدگی به پرونده قاچاق انسان، زمانی در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت که ماموران پلیس امنیت کرج از طریق اهالی روستایی در شهریار متوجه رفت و آمدهای مشکوک به یک خانه روستایی شدند.

با این گزارش، کارآگاهان پلیس به کنترل این خانه پرداخته و متوجه شدند با یک باند قاچاق اتباع خارجی به ایران روبرو هستند.

در حالی که دستگیری سریع اعضای باند باعث می شد که یافتن ردی از بقیه اعضای باند دشوار شود، کارآگاهان پلیس به مدت یک ماه این محل را تحت نظر قرار داده و سرانجام توانستند 2سردسته باند  را شناسایی کنند.

تحقیقات پلیس امنیت نشان می داد که اعضای این باند 9 نفره پس از شناسایی اتباع خارجی به خصوص بنگلادشی‌هایی که به صورت غیرمجاز وارد مرزهای شرقی کشور شده بودند، آنها را با وعده  انتقال به کشورهای اروپایی اغفال می کردند.

قاچاقچیان انسان در ادامه نقشه خود با گرفتن مبالغ  میلیونی، اتباع بنگلادشی را به خانه روستایی انتقال داده و  پس از مدتی  با خودروهای مدل‌بالا به مرزهای غربی انتقال داده و شبانه آنها را در مناطق کوهستانی رها کرده و از محل می‌گریختند و در موارد اندکی آنها را تحویل همدستان خود در مرز می دادند.

با کسب این اطلاعات، ماموران در یک عملیات ضربتی اعضای باندرا اوایل اردیبهشت در خانه روستایی به دام انداختند.

با دستگیری اعضای این باند آنها با اعتراف به قاچاق انسان مدعی شدند در قبال انتقال هر یک از اتباع خارجی دو میلیون تومان از افراد می‌گرفتیم و در بیشتر موارد نیز آنها را در کوهستان رها می‌کردیم.

کد خبر 21933

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز