همشهری آنلاین: ستاره پیشین تیم ملی فوتبال از بازیکنان خواست کار صعود به جام جهانی را تمام شده ندانند و با تمام توان در آخرین دیدار مقابل کره جنوبی به میدان بروند.

وحید هاشمیان

وحید هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی‌اش از بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی، اظهار کرد: با دو بردی که تیم ملی در بازی‌های اخیر بدست آورد و به خصوص فوتبال خوبی که مقابل لبنان به نمایش گذاشت امیدواری زیادی در اردوی تیم ایران و جامعه فوتبال ایجاد شده که همه باخت به ازبکستان در تهران را فراموش کردیم. اما در عین حال نباید فراموش کنیم هنوز هیچ چیز تمام نشده و به جام جهانی صعود نکردیم، بلکه مانع بزرگی چون کره‌جنوبی پیش‌روی ماست.

وی افزود: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم و مقابل کره‌جنوبی منطقی بازی کنیم، می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم. اما مصاحبه‌های سرمربی کره‌جنوبی از این نظر کمی نگران‌کننده است که نکند قصد دارند انتحاری بازی کنند. در این صورت باید حواسمان بسیار جمع باشد و از الان به فکر جام جهانی نباشیم، بلکه بدانیم هنوز یک بازی دیگر باقی‌مانده و در آن بازی هم باید تا آخرین دقیقه کار بجنگیم. اگر با تمرکز بالای بازی کنیم می‌توانیم موفق شویم چون کره‌جنوبی هم تیم قدرتمند سال‌های گذشته‌اش را ندارد.

این مربی جوان فوتبال با اشاره به بازی با لبنان، خاطرنشان کرد: تیم ملی منسجم و با برنامه کار کرد و اگر همان رویکرد را مقابل کره‌جنوبی داشته باشد، امیدواری در نزد ما باقی می‌ماند. بازی در کره‌جنوبی است و باید این را هم فراموش نکنیم، آنها همیشه هیبت خودشان را دارند.

کاپیتان اسبق تیم ملی در پاسخ به اینکه آیا رطوبت بالای 80 درصد هوای اولسان می‌تواند در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار باشد، به ایسنا گفت: به هر حال وقتی بازی‌ها را رفت و برگشت می‌گذارند، میزبانان سعی می‌کنند حداکثر استفاده را از امتیاز میزبانی ببرند. اینکه تیم ملی تقریبا یک هفته زودتر به آنجا رفته برای همین است تا بازیکنان با شرایط آب و هوایی آنجا وفق داده شوند. از همه مهمتر تنظیم خواب‌ است چون معمولا ما که به کره می‌رفتیم با این مشکل مواجه بودیم. حضور بیش از اندازه در یک مکان غریبه هم می‌تواند به لحاظ روحی و بدنی تاثیر عکس داشته باشد که امیدوارم در بازه زمانی که تیم ملی آنجاست کاملا به شرایط کره‌جنوبی و شهر اولسان عادت کند.

وی در واکنش به پیش‌بینی‌ از آینده تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی، خاطرنشان کرد: سرنوشت صعود دست خودمان است و تیم ملی می‌تواند به طور مستقیم راهی جام جهانی شود. پیش‌بینی بسیار سخت اما اگر مساوی کنیم همه چیز هم به نتیجه ما بستگی ندارد و باید منتظر نتیجه بازی ازبکستان و قطر بمانیم. ما باید به بازی خودمان فکر کنیم و بدانیم توجه به نتیجه آن مسابقه می‌تواند برای ما استرس‌آور باشد. در عین حال بعید هم می‌دانم قطر با گل‌های زیادی از ازبکستان شکست بخورد.

هاشمیان در پاسخ به اینکه آیا صحبت‌های تحریک‌آمیز سرمربی کره جنوبی که منجر به کری‌خوانی میان کی‌روش و او شده می‌تواند بر روحیه بازیکنان اثرگذار باشد به ایسنا گفت: تیم ما الان شرایط خوبی دارد. نمی‌دانم واقعا دلیل اعتراض و انتقاد سرمربی کره‌جنوبی از ایران چه بوده چون می‌دانم معمولا کشور ما تلاش می‌کند بهترین میزبانی را از تیم‌های میهمان داشته باشد. با این وجود صحبت‌های او می‌تواند روی بازیکنان تیم خودش اثر منفی داشته باشد و در مقابل باعث افزایش انگیزه و روحیه بازیکنان تیم ایران شود.

کد خبر 219287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز