همشهری آنلاین: 2000 هنرمند ایرانی و خارجی با بیش از 5500 اثر هنری متقاضی حضور در در 12 رشته مختلف سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت شده‌اند و حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره معتقد است که کیفیت و تنوع آثار نسبت به دو دوره گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، صادقی در این باره گفت: «بر این باورم که به دلیل مطالعه و هدایت دبیران بخش‌های 12 گانه جشنواره و مراجعه هشیارانه به هنرمندان و واکاوای مضامین مختلف، شاهد خلق کارهای خوب و ارزنده‌ای هستیم که بهترین آنها در جشنواره در معرض دید قرار می‌گیرند».

دبیر کل جشنواره جهانی هنر مقاومت با بیان این که انتخاب آثار در سه رشته کاریکاتور، تصویرسازی و پوستر به پایان رسیده است، اعلام کرد که در بخش پوستر بیش از 1200 اثر، در بخش کاریکاتور بیش از 460 و در بخش تصویرسازی 180 اثر از هنرمندان داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که انتخاب برگزیدگان از میان این آثار انجام شده است.

او استفاده از نمادهای جدید و بدیع با مضمون مقاومت و ایستادگی را به خصوص در حوزه کاریکاتور و نگارگری قابل تحسین توصیف کرد و افزود: «خبر خوب آن است که تعدادی از بزرگان هنر گرافیک و کاریکاتور در این دو رشته آثارشان را به جشنواره عرضه کرده‌اند و شاهد نمایش آنها در جشنواره خواهیم بود».

صادقی با اشاره به این که مهلت دریافت آثار در بخش بین‌الملل تا پایان خرداد تمدید شده، گفت: «تا به حال بیش از 1400 اثر از هنرمندان خارجی در 12 رشته دریافت کرده‌ایم که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و تا پایان خرداد آمار دقیق حضور هنرمندان کشورهای خارجی به شکل دقیق اعلام می‌شود».

دبیرکل جشنواره درباره فرایند انتخاب آثار در رشته‌های گوناگون اظهار داشت: «در انتخاب آثار دبیر هر بخش همراه با دبیر جشنواره و چهار هنرمند خوشنام هر رشته کار بررسی را انجام می‌دهند و بهترین آثار را جهت عرضه در جشنواره برمی‌گزینند.

از این هفته قاب کردن و عکاسی آثار انتخاب شده انجام می‌شود و کتاب جشنواره شامل تصاویر همه آثار شرکت کننده و اطلاعات مربوط به خالقان آثار در موعد مقرر آماده خواهد شد».

در بخش کاریکاتور، کامبیز درم‌بخش، محسن نوری نجفی و مازیار بیژنی، در بخش پوستر، قلی‌زاده، شریفی و خزاعی، در بخش نگارگری، عصمتی، حاصلی، صدری و در بخش طرح‌های حجمی و مجسمه‌سازی، بهروز دارش و طاهر شیخ‌الحکماء کنار دبیران این بخش‌ها و دبیر جشنواره در انتخاب آثار برگزیده جشنواره حضور داشته‌اند.

حبیب الله صادقی با اشاره به این که داوری نهایی و اعلام برندگان رشته‌های 12 گانه ده روز مانده به پایان جشنواره انجام می‌شود، تاکید کرد: «تا آخرین لحظه ارتباط هنرمندان و نگاه مردم به آثار به نمایش درآمده را بررسی خواهیم کرد و می‌کوشیم بهترین آثار را در هر رشته به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کنیم».

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، نقاشیخط، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 217736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز