جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

گروه سیاسی: قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به صنعتی‌شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: ما به شدت کار و فعالیت می‌کنیم تا تعداد سانتریفیوژ‌ها را افزایش دهیم اما در عین حال به قوانین NPT نیز گردن می‌گذاریم، ضمن اینکه از مذاکرات واقعی و منطقی در چارچوب مقررات آژانس استقبال می‌کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی، که در نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور کشور سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، با اشاره به وضعیت هسته‌ای ایران گفت: ما در برابر تمام بهانه‌هایی که آنها اعم از مخفی‌کاری، انحراف از فعالیت‌های صلح‌آمیز، عدم همکاری و عدم شفاف‌سازی آورده‌اند، همکاری‌های لازم را انجام دادیم و فعالیت‌های خود را در هر دو بعد فنی و حقوقی مورد شفاف‌سازی قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به مذاکرات مختلف در زمینه‌ی هسته‌ای بیان داشت: حرف آخری که آنها به ما زده‌اند، پس از پذیرش پروتکل این بود که گفتند ما اصلا نمی‌خواهیم شما انرژی هسته‌ای داشته باشید.

دکتررحمانی فضلی ادامه داد:  آنها این فعالیت‌ها را نمی‌پذیرند به دلیل آنکه ایران با پیوستگی‌های فرهنگی و موقعیت ژئوپلیتیک برتر نسبت به دیگر کشورهای منطقه به ارائه‌ الگوی جدید مردم‌سالاری پرداخته و مدعی هستیم این نوع مردم‌سالاری، بهترین نوع آن در سطح منطقه و دنیاست.

کد خبر 21754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز