چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره هر گونه تلاش برای مداخله نظامی خارجی در سوریه هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند.

پوتین

 به گزارش شبکه پرس تی وی، پوتین روز سه شنبه (۱۴ خرداد) در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران اتحادیه اروپا در شهر یکاترینبورگ روسیه گفت هر گونه مداخله نظامی خارجی در امور سوریه محکوم به شکست است.

پوتین گفت: «ما یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که هر گونه تلاش برای اعمال نفوذ در شرایط از طریق زور و مداخله نظامی مستقیم محکوم به شکست است.»

وی همچنین از اتحادیه اروپا به خاطر تمدید نکردن تحریم تسلیحاتی شبه نظامیانی که علیه دولت سوریه مبارزه می‌کنند، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از تصمیم کشورش برای ارسال سیستم دفاع هوایی اس-۳۰۰ به دولت سوریه دفاع کرد و گفت این تصمیم با قوانین بین المللی منطبق است و به روند برقراری توازن قوا در منطقه کمک می‌کند.

پوتین افزود: «این را شاید بتوان بهترین سلاح در نوع خود در جهان خواند. این در حقیقت یک سلاح جدی است. ما نمی‌خواهیم توازن قوا در منطقه بر هم بخورد.»

اگرچه وی گفت روسیه هنوز این قرارداد را که چند سال پیش امضا شده بود، نهایی نکرده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ ۲۸ می گفت مسکو سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ را به سوریه ارسال خواهد کرد و این تسلیحات مانع مداخله خارجی در این کشور عربی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که سیستم دفاع موشکی «فاکتوری برای ثبات» است که می‌تواند بسیاری از تندروها را از ورود به سوریه منصرف کند.

امریکا، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی با اعمال فشار بر دولت روسیه، تلاش دارند تا مانع ارسال سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ به دولت سوریه شوند.

سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ که بردی بیش از ۲۰۰ کیلومتر و توانایی ردیابی و هدف قرار دادن چندین هدف را به طور همزمان دارد، توانایی دفاع هوایی سوریه را می‌تواند افزایش دهد و در همین حال می‌تواند توانایی نیروی هوایی اسرائیل برای هدف قرار دادن سوریه را محدود کند.

در همین حال رژیم اسرائیل نیز تهدید کرده است، در صورت ارسال سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه، این سامانه موشکی را هدف قرار خواهد داد.

کد خبر 217452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز