همشهری آنلاین: محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده در همان ابتدا با نگاه فرهنگی به صحنه آمدم و با تعیین شعار "سلام بر زندگی" این نگاه خود را مطرح کردم.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی عصر 14 خرداد در جمع ورزشکاران و هنرمندان سخنرانی کرد که اهم آنها بدین ترتیب است:

  • اعتراف می‌کنم که پروبال ما ملت ایران، امروز جوانان هستند و ما آمده‌ایم این پروبال را باز کنیم که عبور از شرایط فعلی است.
  • هدف و انگیزه من برای این بوده‌ است که احساس خطر می‌کردم و خدا شاهد است اگر مطمئن به پیروزی نبودم و طرح و برنامه نداشتم، به صحنه نمی‌آمدم. موانع بزرگی در راه است اما می‌توان آن را حل کرد و اگر به این اطمینان نرسیده بودم حاضر نبودم که حتی یک لحظه از وقت ملت ایران را بگیرم و چون امید و برنامه دارم و می‌دانم با عبور از این مرحله به شکوفایی می‌رسیم.
  •  گاهی می‌بینم ورزشکاران با استعداد ما به دلیل دخالت سیاست در ورزش میدان عمل پیدا نمی‌کنند، متاسف می‌شوم، در هنر هم همین‌طور. باید کاری کرد که دست دخالت سیاست و امنیت که اجازه نمی‌دهد ورزشکاران و هنرمندان به خوبی فعالیت کنند، از این مسیر کوتاه شود. من می‌بینم فرهنگ و مبانی آن در آموزش و پرورش ما بسیار مهم است، اما دخالت سیاست در این حوزه اجازه فعالیت نمی‌دهد. بنابراین اولین کاری که برای هنر می‌کنم، این است که پای سیاست و امنیت را از فرهنگ، هنر، ورزش و معماری بیرون می‌کشم.
  • دومین کار من برای اصحاب هنر و ورزش، ایجاد اقتصاد هنر و ورزش است و برای اولین بار این مسئله را در ایران ایجاد می‌کنم. معتقدم با ایجاد سازمان و تشکیلاتی که بنده همواره به کار سازمانی اعتقاد داشته‌ام، می‌توانیم رابطه دولت و هنرمندان را در قالب آن سازمان به‌خوبی مشخص و تعریف کنیم. تشکیلات شورای راهبردی هنر و فرهنگ ملی را ایجاد می‌کنم و آن را وسیله‌ ارتباطی برای هنر و دولت در نظر می‌گیرم که در آن 50 درصد از هنرمندان و 50 درصد از این دولت وجود داشته باشد.
کد خبر 217393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز