مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول بیش از 3 کیلومتر و قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

تونل

به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد روز گذشته با حضور در محل احداث بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول 3 هزار و 920 متر در جاده هراز، این پروژه را افتتاح کرد. دیروز همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه آغاز شد.با بهره‌برداری از این طرح و حذف گردنه امامزاده هاشم فاصله 21کیلومتری منطقه پلور در استان مازندران تا آبعلی در استان تهران به 12کیلومتر کاهش می‌یابد.

مسیر این جاده در حدود 4کیلومتری جنوب پلور و قبل از پل آبشار آغاز و در 5کیلومتری گردنه امامزاده هاشم وارد بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور خواهد شد. رفع مهم‌ترین گره ترافیکی محور هراز، رفع مشکلات زمستانی این محور که حدود 70درصد آن در گردنه امامزاده هاشم است، ارتقای مشخصات هندسی مسیر و حذف پیچ‌های با شعاع قوس پایین و کاهش شیب طولی مسیر، کاهش طول مسیر به میزان حدود 9کیلومتر و کاهش قابل ملاحظه زمان سفر با صرفه‌جویی 300میلیارد ریال در سال و نیز کاهش مصرف سوخت در حدود هزارمیلیارد ریال در سال و کاهش قابل ملاحظه سوانح جاده‌ای با صرفه‌جویی 500میلیارد ریال ازجمله مزایای اجرای این طرح است.

کد خبر 217161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز