همشهری آنلاین: سومین مسابقه عکس و پوستر "دل‌دیده" در خانه هنرمندان کار خود را با معرفی افراد برتر جشنواره آغاز کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، عصر روز 11 خرداد خانه هنرمندان میزبان مراسم افتتاحیه سومین جشنواره عکس و پوستر دل‌دیده بود.

در ابتدای این مراسم امین عارف‌نیا، قائم‌مقام معاونت فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: سومین مسابقه عکس و پوستر "دل‌دیده" که به همت ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و خانه هنرمندان ایران برگزار شد، اهدافی چون معرفی ابعاد معنوی و شخصیتی امام (ره)، نمایش جلوه‌های حضور علاقمندان امام (ره) در مراسم‌های بزرگداشت ایشان، نمایش محبوبیت حضرت امام (ره) نزد مردم و تجلیل از هنرمندانی که در ترسیم سیمای حضرت امام(ره) به مردم نقش داشته‌اند، دنبال می‌کرد.

وی افزود: فراخوان این مسابقه که دوره نخست آن تنها در بخش عکس برگزار شده بود، در آغاز اردیبهشت ماه سال جاری در دو بخش عکس و پوستر منتشر شد.

پس از داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره که با موضوع "سیمای امام" و "امام و مردم" برگزار شد، 36 پوستر و 45 عکس برای ارایه در نمایشگاه پایانی و همچنین نمایش بر روی پرتابل‌های شهری تهران انتخاب شدند.

وی در مورد داوران و هیات انتخاب این دوره جشنواره توضیح داد: هیات داوران بخش پوستر از میان آثار رسیده 36 پوستر را برای شرکت در نمایشگاه و نمایش در سطح شهر تهران انتخاب کردند.

هیأت داوران بخش عکس نیز از میان آثار رسیده، 45 عکس را جهت شرکت در نمایشگاه و نمایش در سطح شهر تهران انتخاب کردند.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در پایان گفت: این جشنواره با همت هنرمندان و الطاف الهی به این جایی رسیده که آمار بالا و آثار بسیار خوبی به جشنواره می‌رسد.

مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: الان بیش از دو دهه است که از فراق امام می‌گذرد ولی همیشه یاد آن امام بزرگوار در دل همه ما برقرار است.

وی افزود: در طول تاریخ جوامع مختلف رهبران زیادی را به خود دیده‌اند ولی بعید می‌دانم که هیچ کدام از این رهبرها به اندازه رهبر ایران نقش‌آفرینی کرده و تاثیرگذار باشند.

هیچ‌کدام از رهبران نظامی، سیاسی و ایدئولوژیک دنیا به اندازه امام خمینی (ره) در تاریخ تاثیر نداشتند.

وی یکی از علل تاثیرگذاری امام را چندبعدی بودن ایشان دانست و بیان کرد: حتی جوامع غیرمسلمان هم به اهمیت امام خمینی (ره) در تاریخ اقرار کرده‌اند.

این چندگانگی ابعاد وجودی امام است که همه را به خود جلب کرده است. ایشان با صلابتی مثال‌زدنی یک انقلاب را به پیروزی رساندند ولی ایشان رهبر دینی و فکری مردم نیز بودند.

علاوه بر اینها ایشان یک رهبر فرهنگی نیز بودند. کسی که استوانه‌های نظام را بر پایه یک فرهنگ جدید پایه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌های آزاده می‌توانستند آرمان‌های خود را در امام، سیره، زبان و افکار ایشان ببینند. شک ندارم اگر ما این توفیق را داشته باشیم که امام را آنگونه که بود به جهانیان نشان دهیم می‌توانیم گام‌های اصلی معرفی انقلاب به جهانیان را برداریم.

این مدیر فرهنگی به دوران ابتدایی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در آن دوران کسانی بودند که می‌گفتند که امام و انقلاب اسلامی با فرهنگ و هنر مخالف است ولی توجه ایشان به مبانی فرهنگی درست و اقتدار ایشان در مقابل تهاجمات بیگانگان پاسخ همگان را داد. هنر و فرهنگ کشور مدیون ایشان است.

مدیرعامل خانه هنرمندان خواستار معرفی وجوه شخصیتی امام آنچنان که شایسته ایشان است به مردم دنیا و نیز نسل جوان ایران شد و بیان کرد: متاسفانه در قیاس با ارزش‌های جاودانه و انسانی که در شخصیت امام خمینی (ره) متجلی است هنوز کارهای کافی انجام نگرفته است.

سرسنگی در پایان گفت: هنر بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی این بود که هر گروهی را با هر سلیقه‌ای با هر فکری به سوی خود جذب کرد و با شعار وحدت کلمه و کلمه وحدت که شعار ایشان بود مسیر تاریخ را عوض کردند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در مورد ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) سخنرانی کرد.

در ادامه به نفرات دو بخش پوستر و عکس جوایزی اهدا شد.

اسحاق آقایی، مونا غفاری و مرضیه حیدرزاده به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش عکس و وحید بهرامی، مسعود شکیبایی و سید مهدی موسوی نفرات اول تا سوم بخش پوستر این جشنواره شدند.

 

 

کد خبر 217045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز