یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کافی‌شاپ‌ها در تسخیر و امپراطوری گربه‌ها! اگر از‌ان دسته افرادی هستید که دوست دارید با گربه‌ها بازی و سرو کله بزنید، می‌توانید به یکی از این کافی‌شاپ‌ها که تعداد آنها نیز کم نیست، بزنید.

اولین کافی شاپ از نوع گربه و برای گربه‌ها در سن پترزبورگ، روسیه، افتتاح شد. این کافی‌شاپ با دریافت ملبغی بین 5 تا 10 دلار از بازدیدکنندگان، محیط گربه‌ای برای آنان که دوست دارند با گربه‌ها بازی کنند، فراهم کرده است.

البته این اولین کافی‌شاپ گربه‌ها در دنیا نیست. چرا که پیش از آن در اروپا و سایر کشورها چون ژاپن و... دست به این ابتکار، البته در نوع منحصر بفرد خود زده بودند. برای مثال؛ در کشوری چون فرانسه، تعدادی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های لوکس با دریافت مبلغی اضافی از مشتریان، اجازه ورود گربه‌ی شخصی ‌آنها را به آن مکان صادر می‌کنند.

 حتی برخی از آنها وسایلی زیبا و راحت برای نگهداری و بازی با این گربه‌ها را هنگام صرف غذا صاحبانشان فراهم می‌کنند. البته قیمت‌ها برای اینگونه سرویس‌ها مختلف است.

کافی شاپ مقرر امپراطوری گربه‌ها

به این کافی شاپ نگاه کنید که گربه‌ها آزادانه در آن جولان می‌دهند.

کافی شاپ مقرر امپراطوری گربه‌ها

این یکی یک کتابخانه پر از گربه است!!

کافی شاپ مقرر امپراطوری گربه‌ها

این یک رستوران لوکس با گربه‌های شرقی است.

کافی شاپ مقرر امپراطوری گربه‌ها

این یکی رو فقط نگاه کنید...خوش به حالش...

کافی شاپ مقرر امپراطوری گربه‌ها

این هم یک کافی شاپ ژاپنی است.

ژاپن یکی دیگر از کشور‌های پیشرو و خلاق در این زمینه است. این کشور با ایجاد کتابخانه‌های گربه‌ای، کافی‌شاپ‌های گربه‌ای،‌  رستوران‌های لوکس گربه‌ای و سوپر مارکت‌های گربه‌ای که در آنها حرف اول را گربه‌ها می‌زنند، نه تنها به مشتریان اجازه می‌دهند گربه‌های خود را به همراه داشته باشند، بلکه، تعدادی زیادی گربه زیبا و ملوس نیز برای جلب مشتریان گربه دوست وسط این مکان‌ها رها کرده‌اند.

گربه‌هایی که سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها و ... منتظر خوردن غذا از دست مشتریان، نوازش و بازی آنها هستند. جالب است نه؟! حتی کتابخانه‌های که گربه‌ها در آن آزادانه بین مطالعه کننده‌ها می‌چرخند. مطالعه کننده‌هایی که دوست دارنده هنگام مطالعه با گربه خود یا هر گربه دیگری بازی کنند، به این کتابخانه‌ها می‌روند.

روز به روز به تعداد کافی‌ شاپ‌هایی که با عنوان قهوه به شرط گربه... یعنی قهوه خود را در کنار گربه‌تان میل فرمایید! به دلیل استقبال مردم و درآمد بالای آن، اضافه می‌شود.

البته فکر نمی‌کنم، این جماعت خوش ذوق صنف رستوران‌ها، تنها به گربه‌ها اکتفا کنند. بدون شک آنها کافی شاپ و یا رستوران بسیاری با عنوان‌های سایر حیوانات چون؛ سگ‌ها، پرنده‌ها، خزنده‌ها و... را افتتاح و راه‌اندازی می‌کنند، شاید هم تا حالا کرده‌اند.

pinterest

کد خبر 216838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز