مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: بودجه شهرداری تهران از رشد چشمگیر 10برابری نسبت به سال 84برخوردار شده به‌نحوی که از 1000میلیارد تومان در سال 84به بیش از 11هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران این افزایش بودجه به این دلیل است که شهرداری منابع مالی جدید تعریف کرده و موفق به احیای درآمدهای غیرمولد شده و متعاقب آن توان دوچندانی را برای اجرای طرح‌های عمرانی خلق کرده و زمینه مناسبی برای حضور بخش خصوصی و جلب مشارکت‌های مردمی در تأمین منابع مالی پروژه‌ها فراهم کرده است.

حسین محمد پورزرندی با تأکید بر اهمیت بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: ایجاد فرصت و زمینه‌سازی‌ برای حضور بخش خصوصی و جلب مشارکت‌های مردمی در تأمین منابع مالی پروژه‌ها، از دیگر عوامل مؤثر در افزایش بودجه شهرداری به‌شمار می‌رود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: تعریف منابع مالی جدید در شهرداری تهران، تماما در چارچوب قوانین وضع شده بر درآمدهای شهرداری بوده و شهرداری توانسته با احیای ردیف کدهای درآمدی، سهم درآمدهای پایدار را در بودجه افزایش دهد. وی افزود: البته در همان سال 84عملیات غیرنقد شهرداری نیز به همین میزان 1000میلیارد تومان بود که هیچ جایگاه ثبت و ضبط و رقم بودجه‌ای نداشته است و در مدیریت شهری تصمیم منطقی و قانونی روی آن انجام نمی‌گرفت.

سال گذشته نیز شورای شهر تهران بودجه 9هزار میلیاردتومانی برای پایتخت مصوب کرده بود که در نهایت با ارائه متمم بودجه 3 هزار میلیارد تومانی از سوی شهرداری تهران و تصویب آن در شورای اسلامی شهر، رقم کل بودجه مدیریت شهری به 12 هزار میلیارد تومان در سال 91 رسید.

کد خبر 216655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز