همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین رزمایش نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل کمبود شدید بودجه این رژیم قرار است لغو شود.

لغو بزرگ‌ترین رزمایش رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان "هآرتص"، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همراه با افسران عالی رتبه صهیونیستی اخیرا در حال بحث و بررسی چگونگی کنار آمدن با کاهش بودجه دولت عبری هستند، به ویژه اینکه بودجه امسال شاهد کاهشی یک و نیم میلیارد شکلی (واحد پول اسرائیل) خواهد شد و کاهش بودجه در سال 2014 نیز به سه میلیارد شکل خواهد رسید. تمامی اینها بنا بر طرح اقتصادی به تصویب رسیده در کنست بنا بر پیشنهاد وزیر دارایی دولت عبری خواهد بود.

روزنامه مذکور تشریح کرد که کاهش بودجه دولت عبری بر رزمایش‌ها و آموزش‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تاثیر گذار خواهد بود، به گونه‌ای که قرار است گسترده‌ترین آموزش نظامی نیروهای ذخیره ارتش به دلیل کمبود بودجه لغو شود.

منابع نظامی صهیونیستی اعلام کردند که کاهش بودجه دولت عبری نه تنها خسارت‌های زیادی را به نیروهای ذخیره ارتش صهیونیستی که تعداد آنها بیش از 100 گردان است، وارد می‌کند، بلکه خسارت‌های سنگینی را نیز به دیگر طرح‌های دولت عبری از جمله طرح‌های مرتبط با سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی در پی خرید سکوهای موشکی جدید و اضافه کردن آن به تجهیزات نظامی خود است، وارد می‌کند.

از سوی دیگر، وزیر حمایت از جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" قادر به مقابله با حملات موشکی گسترده نخواهد بود و تمامی صهیونیست‌ها باید به خوبی این را بدانند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "گلعاد آردن"، وزیر حمایت از جبهه داخلی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در جریان مانور نظامی ارتش صهیونیستی خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه جنگ و درگیری در مرزهای شمالی، سامانه دفاعی گنبد آهنین قادر به مقابله با سیل موشک‌هایی نخواهد بود که به سمت شهرک‌ها در این منطقه شلیک خو اهد شد، به همین دلیل تمامی اسرائیلی‌ها لازم است که بدانند در چنین مواقعی چه کار کنند و چه عکس العملی از خود نشان دهند.

کد خبر 216608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز