همشهری آنلاین: علیرضا زاکانی گفت: با یک نگاه به 34 سال گذشته در می‌یابیم که اگر طریق درستی را دنبال می‌کردیم، راه پرافتخار دیروز تبدیل به شکوفایی حیرت‌انگیزی در امروز انقلاب اسلامی می‌شد.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی برای حضور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی سخن می‌گفت، اظهار کرد: کشور در شرایط امروز بیش از آنچه تاکنون در آن تلاش شده است، به تلاش و مجاهدت نیاز دارد تا بتوانیم به اهداف بلند دست پیدا کنیم؛ امروز دشمنان انقلاب با همه وجود به میدان آمده‌اند و به همین دلیل ما نه فرصت بازگشت به عقب را داریم و نه فرصت ایستادن و باید در مسیر توسعه و پیشرفت بی‌وقفه حرکت کنیم.

وی هدف اصلی دولت احتمالی خود را پیشرفت و عدالت خواند و تصریح کرد: در دولت‌های گذشته و به طور اخص بعد از جنگ تحمیلی، توجه درستی به این مولفه نشده است و صرفا به صورت شعاری با آن برخورد داشته‌ایم، اما وقت آن رسیده است که با بهره‌گیری از توان نخبگان کشور و ظرفیت‌های بومی، به این شعار محوری توجه عملی داشته باشیم.

وی افزود: امروز در عرصه رقابت ما با دو گفتمان توسعه غربی و مدل پیشرفت اسلامی مواجهیم و تاکید من بر پیشرفت اسلامی است و نام دولت را دولت مردم نهادیم از این رو که در این دولت که برخواسته از دل مردم است، تلاش می‌شود تا در جهت ایجاد بستر مناسب برای استفاده از توان مردمی گام برداریم و با یک الگوی ایرانی - اسلامی بومی، پیشرفت کشور را تضمین کنیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: در مدل پیشرفت اسلامی و ایرانی دولت احتمالی من تفکرات نورانی امام و رهبری از ارزش و شانیت بالایی برخوردار است و برای تهیه مبانی عملی و نظری این گفتمان، در ماه‌های متوالی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است که این تلاش‌ها هرکدام با استفاده از ظرفیت تیم کارشناسی قوی انجام شده است.

وی افزود: برای تبیین برنامه‌های خود ابتدا به تحلیل مبانی نظریه غرب پرداختیم و از رویکردهای کارشناسی به این موضوع توجه نمودیم، سپس رویکردهای اجرا شده و اسناد تحولی در کشور را واکاوی نمودیم و سپس برنامه‌های خود را در حوزه‌های اصلی و با شناخت جامع از همه تفکرات و البته براساس الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت تدوین نمودیم.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه توضیحات خود در رابطه با چگونگی تدوین دولت احتمالی‌اش گفت: ما در تیم‌های عملیاتی خود مطلوب و هدف غایی را می‌دانستیم و با نقد شرایط امروز و در 14 کارگروه، برنامه‌های عملی و علمی را تدوین نمودیم و توانستیم مجلدات محکم و عملیاتی برای دنبال کردن گفتمان پیشرفت اسلامی تدوین نماییم.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: آنچه که دولت نهم و دهم از آن رنج می‌برد، نوعی بی‌الگویی در حوزه عمل بود و در کنار آن عدم استفاده از کارشناسان همفکر و یکپارچه نیز ضعف دیگر دولت بوده است اما ما با استفاده از یک تیم کارشناسی متعهد، متخصص و یکپارچه و با یک الگوی توسعه‌ای بومی و اسلامی دولت احتمالی خود را مدیریت خواهم کرد.

وی گفت: در حوزه اقتصاد، به رکن مهم محرومیت‌زدایی در کلان و توجه به تثبیت قیمت‌ها و مهار تورم در کوتاه‌مدت خواهیم پرداخت، همچنین در حوزه سیاست خارجه نیز از سیاست‌های مقطعی و کوتاه‌مدت پرهیز خواهیم نمود و با حکمت و مصلحت برای رسیدن به عزت اسلامی در عرصه بین‌المللی گام خواهیم برداشت.

وی ادامه داد: آنچه که در دوره‌های اخیر شاهد آن بودیم، دیپلماسی فعال و هوشمند نبوده است، اما به دنبال یک دیپلماسی فعال و هوشمندانه و مقاومتی مدبرانه در برابر فشارهای خارجی هستیم و در مواجهه با کشورهای مختلف نیز همین مسیر را دنبال خواهیم کرد، اما در حوزه ورود مذاکره به آمریکا، باید این نکته را عرض کنم که این یک سیاست راهبردی و خارج از حیطه مسوولیت یک رییس جمهور است و قطعا در این موضوع گوش به فرمان رهبری خواهم بود ولی در رابطه با اسرائیل این غده سرطانی، موضع نظام مشخص است و لازم نیست به آن پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شما از حمایت خود از دولت آقای احمدی‌نژاد راضی هستید یا خیر، گفت: من در سال 84 از شخص آقای احمدی‌نژاد حمایت نکردم، بلکه به میثاق جریان اصولگرایی پایبند و معتقد بودم و همواره نسبت به فعالیت‌های خوب ایشان رویکرد مثبت و نسبت به اشتباهات ایشان انتقاد داشتم و از این مسیر پشیمان نیستم و فکر می‌کنم می‌توان از آن دفاع نمود.

این کاندیدای جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی به دنبال درخواست یکی از دانشجویان برای معرفی اشخاص کابینه خود اظهار داشت: معرفی کابینه را به بعد از پیروزی در انتخابات موکول می‌کنم اما در جبهه حماسه‌سازان می‌توان از شخصیت‌هایی مانند جناب آقای نادران به عنوان سخنگوی اقتصادی جبهه، آقای روستاآزاد رئیس فعلی دانشگاه شریف به عنوان سخنگوی علم و فناوری این جبهه، جناب آقای منوچهر محمدی، سخنگوی سیاست خارجی، دکتر الهیان سخنگوی حقوق بشر و دکتر رفیعی سخنگوی حوزه اندیشه و فرهنگ جبهه حماسه‌سازان نام برد.

وی درخصوص نسبت و نگاه خود به رهبری گفت: ولایت فقیه منشاء مشروعیت نظام است و صحبت‌های ایشان نه به عنوان یک توصیه اخلاقی بلکه به عنوان یک سیاست اصلی لازم‌الاجراست و من نسبت دولت احتمالی خود را با ولایت فقیه همانگونه می‌دانم که مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری با امام داشته‌اند.

زاکانی در ارتباط با حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات گفت: من معتقدم در گذشته یک بار توان و ظرفیت آقای هاشمی برای اداره کشور تجربه شده است و ایشان در زمانی که در سن توانمندی بودند، تجربه نادرست و ناموفقی داشتند و امروز نیز به دنبال همان تجربه به صحنه آمده‌اند.

زاکانی تصریح کرد: نیاز امروز کشور تحولی بنیادین و اساسی در حوزه اقتصاد و نظام بانکی است و باید این تحول هرچه سریع‌تر انجام پذیرد ضمن آنکه رفع موانع شکوفایی تولید و بهبود زیرساخت‌های کشور، نیز در دستور کار دولت احتمالی من قرار دارد اما این مشکل حائز اهمیتی است که در رهگذر مبارزه با مفاسد اقتصادی که در دولت‌های قبلی با شعارزدگی با آن برخورد نشده بود، هیچ خط قرمزی نخواهم داشت و اگر انحرافی را از کسی ببینیم، به عنوان اولین نفر با آن مقابله خواهم کرد.

زاکانی در پایان در رابطه با منابع مالی ستاد انتخابات خود گفت: موجودی فعلی ستاد من تنها 7 میلیون تومان است و من هیچ بنایی برای تبلیغات گسترده و پرهزینه ندارم و قصد استفاده از ظرفیت‌های بیرونی را که دولت را وامدار خود می‌کند نخواهم داشت.

کد خبر 215111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز